úterý 3. února 2015

Review - Šok

Název - Šok
Autor - Robin Cook
Počet stran -  263
Rok vydání -  2002

Přítelkyně Deborah a Joanna, studentky postgraduálu, se rozhodnou vyřešit své finanční obtíže. Odpovědi na inzerát exkluzivní kliniky, která se zabývá léčbou neplodnosti a hledá dárkyně vajíček. Obě podstoupí odběr a dostanou dobře zaplaceno. Ze zvědavosti se začnou zajímat o další aktivity a jejich zájem se brzy změní v posedlost, když narážejí na neprostupnou hráz mlčení a utajovaných informací. Pátrání se začíná měnit v noční můru...
  Reakce po dočtení  - Wow...

😻😻Mladá studentka Joanna si myslela, že svůj život už má jasnou podobu. Měla se vdát za Carltona, svého dlouholetého snoubence a studenta mediciny, jenže ten se pořád ne a ne vyslovit. Výmluvy ohledně školy jí už nebaví, zruší zásnuby. Tak, ale co teď? Nabízí se jí nový start, nový začátek. Jenže pro tohle všechno se potřebují peníze, ale kde je vzít? Společně s její nejlepší kamarádkou Deborah vyhledají inzerát Kliniky Spencera Wingatea, kde hledají dárkyně vajíček. S vidinou velkých peněz se dívky přihlásí a na kliniku jedou. Vše proběhlo v pořádku, zákrok byl velice rychlý a peníze dívky dostaly.

Dívky se rozhodnou cestovat a rok stráví v Itálii. Cestou zpátky se ale začínají samy sebe ptát, co se stalo s jejich vajíčky? Už běhají po světě jejich poloviční malé já? Rozhodnou se kontaktovat kliniku, ale ta odmítá sdělit jakékoliv informace. Zvědavost dívkám nedá spát a na své otázky chtějí znát odpovědi. Rozhodnou se tedy vzít pracovní místa na klinice pod změněnou identitou a přijít na kloub tomu, co se tady děje.

Odpovědi je nepříjemně překvapí a co hůř, strážci tajemství nechtějí nic riskovat a dívkám tak jde o život... můžou vůbec někomu věřit?

.Na doporučení kamarádky jsem si knihu přečetla. Musím se tedy ale přiznat, že mi už doma ležela nějakých třičtvrtě roku. Začátek knihy je velice pozvolný, proto jsem knihu párkrát odložila a přečetla pár jiných knih, ale když jsem se k ní vrátila, byla jsem ráda, že se mi v paměti všechno udrželo a já mohla ve čtení pokračovat. Děj se začal zamotávat a já se nemohla od knihy odtrhnout.

Samozřejmě je v knize mnoho lékařských termínů, kterým jsem nerozuměla i přes občasné vysvětlení. Je vidět, že se autor buďto velice připravoval a hlídal si všechny detaily nebo v tomto oboru sám žije. Autorova slovní zásoba je bohatá a čtivá. V překladu jsem našla pár překlepů.

UntitledDo příběhu můžeme nahlédnout pomocí jak Joanny a Deborah, tak i zakladatele kliniky Spencera, vedoucího ochranky kliniky Kurta, počítačového správce Randyho nebo vedoucího kliniky Paula. Líbilo se mi, jak autor skvěle vystihl odlišný a realistický charakter každé postavy. Dokonale jsem si je dokázala vykreslit.

Kniha byla skvělá, ale přiznávám, že bych takovýto typ knih nemusela číst pořád. Jednou za čas ano, ale čeho je moc... znáte to :) Tento autor už napsal plno knih a když se podívám na Databázi knih, tak jsou všechny vcelku vysoce hodnocené. Takže doporučuji těm, kdo mají chuť si přečíst něco zajímavého, (bohužel) realistického a něco, co vás donutí nad daným tématem dumat ještě nějakou tu chvíli po dočtení.

☺☺☺☺/☺☺☺☺☺