neděle 15. února 2015

Review - Espressologie

 




 Název - Espressologie 
 Autor - Kristina Springer
 Rok vydání - 2012
 Počet stran - 193
 Nakladatelství - CooBoo
 






Anotace -
Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?

Reakce po dočtení - Když kafe nepiju, tak si dám teď alespoň horkou čokoládu! 

coffee | TumblrStudentka Jane Turnerová má plány do budoucna, chtěla by nastoupit na špičkovou školu Art institut, kde se bude zabývat uměním a světem módy. Jenže taková škola stojí nemalé peníze a Jane si přivydělává jako baristka v kavárně Coffee Joe. Baví jí to, může zde pracovat se svojí nelepší kamarádkou Em, bavit se se zákazníky a ještě si vést svůj malý výzkum, kdy přiděluje jednotlivé kávy k charakterům.Většinou dokáže odhadnout objednávku dřív než si jo ni zákazník řekne. 

Napřed zkusí seznámit jen své známé, ale když její šéf Derek zjistí, že to párům skutečně klape, rozhodne se z toho udělat reklamu pro kavárnu. Každý pátek po dobu čtyř týdnů se bude konat Espressologická poradna. Talent Jane se začíná proslýchat a každý pátek je kavárna plná k prasknutí zákazníky toužící po kávové lásce. Zvěsti o Espressologii se tak rozšíří, že se o Jane rozhodnou natočit reportáž do slavné televizní show! Ale je Jane opravdu šťastná, když všude okolo jsou jen šťastné páry a ona je pořád sama?

hot chocK téhle knize jsem přistupovala jako k velké oddychovce a i tak to na mě působí po dočtení. Tato kniha nenadchne ani neurazí. Mladá Jane je zakřiknutá holka, na které se podepsalo psychické mučení ( tak se to popisuje v knize ) od hrozné Mellisy. Je vidět, že v průběhu knihy se Jane trochu rozvíjí a dokáže se i ozvat. Ale i přesto... připadala mi neskutečně naivní... i když v jejím případě za to asi mohly růžové brýle na očích.

Já kafe bohužel nepiju, ale žasla jsem na množstvím druhů kávy... například takové karamelové latte s oříšky... to by mi vůbec nevadilo :D Také se mi líbily otisky od kávových hrnků vždy u nové kapitoly.

 Na tuto knihu už jsem se chtěla mrknout už hodně dlouho a jsem ráda, že jsem si ji přečetla, je to opravdu milá knížka. Líbilo se mi, že kniha ukazuje hodně charakterů a ne jen ty dobré a zlé, najdeme zde i  šedavé... a konec knihy mi přišel jako takové malé ponaučení, že menší uskromnění je pro větší dobro. I když cítila jsem se trochu jako barbar, když nevím jaký je rozdíl mezi frappé, latte, ... a tak dále :D 

☺☺☺/☺☺☺☺☺

Žádné komentáře:

Okomentovat