Review - Aliance

Název - Aliance
Autor - Veronica Roth
Díl - 3.
Počet stran - 260
Rok vydání - 2014
Nakladatelství - CooBoo

Nejočekávanější a nejvíce strhující kniha letošního roku! Tris a Tobias jsou opět spolu, ale společnost a systém, v kterém oba vyrůstali a kterému oba věřili, je v troskách. Systém frakcí je kompletně rozvrácený, rozhoří se souboj mezi jednotlivými vůdci toužícími po moci, ale všichni ve skutečnosti touží po jediném – po pomstě. A svět za plotem obklopujícím celé město se zdá ještě nemilosrdnější. Pokud však Tris chce ochránit své blízké, musí se vydat právě za hranice svého rodného Chicaga. A zde odhalí tajemství, které je ještě více šokující, než čekala.

Reakce po dočtení -  A je konec...

Follow when you heart, and I'll heart one of your images❤️
Ach ty začátky...
Děj navazuje na chvíli po shlédnutí záhadného videa s Edith Priorovou. Náhlý povyk se snaží Odpadlíci - kteří nyní vedou Chicago - nějak zkorigovat. Frakce, na které byli všichni tak zvyklý, se snaží pohřbít. Nastolit nový řád, samozřejmě s Evelyn v čele. Jenže než se něco vybuduje nového, tak se toho plno musí zničit... teď je jen otázka, jestli to ničení vážně za to stojí... Tris s Tobiasem si myslí, že ne. A nejsou to jen oni dva, co si tohle myslí. Ve stínech se dala do pohybu tajná organizace se jménem Aliance a s Tris s Tobiasem se k ní připojí. Chtějí se podívat, co se děje za hradbami města. Kdo ví, co se tam může ukrývat? Třeba něco, co je všechny zachrání!

Co se dozvídají za hradbami je ale moc nepotěší. Dozvídají se o historii tohoto pokusu a i to co to ta Divergence vlastně je, a že vlastně nikdy nebyli samy..

Po pravdě už po druhém dílu jsem vůbec nevěděla, co mám od posledního dílu očekávat. Druhý díl mě trošku zklamal, co se týkalo děje. Bylo tam až tak moc akce, že už to bylo vlastně ob každou stranu. Nechci říct, že by se mi kniha nelíbila, ale Veronica si svojí první knihou nasadila až příliš vysokou laťku. A Aliance byla asi nejslabší z celé série.

Untitled | via TumblrKniha je psaná ze dvou pohledů. K tomu Trisinu se přidává i pohled Tobiase. Nevím jestli to bylo plus nebo mínus. Když bych se přiklonila k plusu, tak bych jistě vyzdvihla fakt, že jsme všichni měli konečně možnost se podívat Tobiasovi do hlavy a zjistit co se tam ukrývá a pochopi tak jeho myšlenkové pochody. Jenže na druhou stranu... ono záhadné tajemství, které se okolo Tobiase obestíralo zmizelo a už tu, no, nebylo... Zdálo se mi, že z něj v posledním dílu udělala autorka slabocha, který je hrozně vázaný na Tris. Ano láska je mocná čarodějka, ale vzpomeňte si na Čtyřku v prvním díle jaký byl! Ovšem, je to jen můj názor. Nevím jak bych se chovala já, kdyby se mi stalo všechno to co jemu.

Také se mi zdálo, že autorka se tak snažila pořád vytvářet akci, že už se opakovala, přeci jen...(spoiler na předchozí knihy )  v Divergenci napadla Sečtělost Odevzdané, v Rezistenci Odpadlíci Sečtělost a v Alianci to byl převrat za tím být svobodný a nebýt svázaný genovými předsudky...pro mě opakující se motiv (konec spoileru )

FanArt of the trilogy.
Takhle to vyzní opravdu, že se mi kniha nelíbila. Líbila, jen míň než ty dvě předešlé. A co mě opravdu vytočilo, tak bylo spoilerování od ostatních čtenářek na youtube. Když si jde člověk poslechnout soundtrack k filmu, nečeká že by se mohl dozvědět hned v prvním komentáři, co se na konci trilogie stane. Kdyby to někdo někdy udělal jim, tak bych od srdce řekla - Dobře vám tak! Ale to jsem úplně odbočila. Sérii určitě doporučuji.

Dlouho jsem přemýšlela, jestli knize dám  nebo 4 smajlíky, ale rozhodla jsem se pro zlatý střed. Z celé knihy se mi nejvíce líbil závěr, protože ne vždy to dopadne dobře :)

☺☺☺ a půl/☺☺☺☺☺