Rc review - Bohové Olympu, Neptunůn syn

Autor - Rick Riordan.
 Díl - 2
 Rok vydání ve světě - 2011
 Překlad - Dana Chodilová
 Počet stran - 472
 Nakladatelství - Fragment

Ztracený Percy Jackson se vrací zpět! Ztratil však paměť a neví, kdo je, odkud přišel a jaké je jeho poslání. Z hlubokého spánku se probudil u vlčice Lupy, která jej poslala do Tábora Jupiter, římské obdoby Tábora polokrevných. Všichni kolem ho považují za syna boha Neptuna, římského boha moří.
Společně se dvěma členy tábora je vyslán na Aljašku. Podaří se jim osvobodit boha smrti Thanata, kterého uvěznili obři? Jaké další nebezpečí čeká Percyho, kterému se během cesty začíná vracet paměť?

Příběh aneb co se tady vlastně děje
Tumblr_mcuc11kytf1rcrf84o1_500_largePercyho se ztracenou paměti se ujala vlčice Lupa. Učila ho, jak se o sebe postarat a poté ho poslala do Tábora Jupiter. Zde se spřátelí s Hazel a Frankem. Jediní lidé z tábora, kteří se ho nestranili nebo si nemysleli o něm, že by byl špeh. Poseidon - Neptun - nemá u Římanů moc velkou oblibu a říká se, že přináší smůlu. Po novém... proroctví...se vydává Percy společně s Hazel a Frankem na výpravu, na které by měli osvobodit Thanata. Tedy boha smrti. Zajali ho Giganti, aby tak zajistili, že nestvůry, které polobozi zabijí, zůstanou naživu. A tím tak zůstaly zástupy nestvůr nekonečné. A to by bylo opravdu nemilé jak pro Tábor Jupiter, tak pro opravdový Olymp, který chtějí Giganti také dobýt.

Tumblr_mij87ua2a71qhite6o1_r1_500_largePercy je Percy. Hrozně jsem se na něj těšila. Jeho důvtip a ochota nasadit vlastní život z něho dělá hrdinu, na kterého se nezapomíná. Číst a prožívat s ním dobrodružství, bylo jako se vrátit domů. Co se týče Jasona z předešlého dílu ... Percy je mi sympatičtějí, možná je to tím, že ho známe už delší dobu, ale je to tak. Hazel je dcerou Pluta. I to je pro ostatní důvod, proč se od ní drží dál. Je to milá, pohotová holka, která toho už má za sebou také dost a tajemství, které si nechává pro sebe bude muset brzy vyjít napovrch. Frank je dobrý lučištník, ale jinak to se zbraněmi moc neumí. Je tak velký a nemotorný, že by se dal popsat jako velké dítě. Syn Marta. K naší výpravě se postupem času také připojí harpyje Ella. Se svými znalostmi by se kamarádům mohla hodit a i ta si toho hodně prožila.

Objeví se tu i staré známé postavy, které už známe. Tyson, Paní O´Learyová, Nico Di Angelo, ... a také i dost nových postav nebo jen bohů, kteří jsou spojeni s římskou nebo řeckou mytologií, kterou mám na Rickovo knihách tak ráda.

Co si o knize myslím
602657_526321687397113_564790598_n_largeNevím, jestli je to tím, že se v knize ukázal Percy nebo je to chytlavějším příběhem, ale druhý díl Bohů Olympu se mi líbil o moc více. Kniha mi utíkala, ani jsem nevěděla jak. Vtipné hlášky nechyběly. Líbí se mi, že spisovatel tak hezky navázal na řeckém dobrodružství a nevypadá to nuceně. Moc dobrý nápad a člověk si nikdy není jistý, co to na něj zase Riordan vymyslí. Navíc na závěru knihy jsem myslela, že někoho zastřelím nebo ho provrtám Božským bronzem. Takhle to ukončit! Jinak opravdu doporučuji Riordanovi knihy přečíst. Nikdy není totiž pozdě si přečíst takové skvělé knihy.

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za zaslání recenzního výtisku.