čtvrtek 21. března 2013

Představuji Vám ... 2


A jsem tu s druhým článkem s Představuji vám! Minule jsem se podívali na můj studijní obor a dnes budeme pokračovat v podobném duchu. Samozřejmě, že když studuji knihovnictví, tak se sem tam podívám kde jsou nějací ti knihovníci a jak se chovají a při tom přemýšlím... dopadnu takhle za několik let? Ale jak jste někteří z vás možná četli, tak jste zjistili, že knihovnictví asi nadále studovat nebudu a ráda bych se věnovala jazykům, i když to je ještě ve hvězdách. Ale abych se vrátila k tématu. Rozhodla jsem se vám představit mé velice oblíbené knihovníky a knihomoly z filmu ;) 

Filmoví knihovníci a bibliofilové 

Tumblr_lqexjgajdy1r0kakco1_400_largeMezi mé hodně oblíbené filmy patří jisto jistě Mumie s Imopthepem, s Johnem O´Conellem, Evelyn a jejím bratrem Jonathanem. Pamatuji si, jak jsem se bála, když dávali v televizi upoutávky na mumii, která vysává lidi, ale rodiče si film natočili na kazetu ( :D ) a pak se na film podívali se mnou a od té doby jsem si ho byla schopná pustit 3x za den a nikdy se mi neomrzel. Dvojka Mumie se vrací byla taky super, ale trojka Mumie a hrob dračího císaře už se mi tolik nelíbil. Možná že je to tím, že už tam nehraje ta samá herečka, co hrála mojí oblíbenou knihovnicí Evelyn. Ale Evelyn v Mumii 1 a 2 je dobrodružná a odvážná knihovnice, která je schopná ze sebe vysypat vědomosti i když jí život visí na vlásku a ještě se kvůli tomu dokáže i hádat. Skvělá ženská :)

Flynn Carsen. To je prostě super chlapík, který se rád chlubí svými diplomy, ale svým milostným životem už zase tolik ne. Speciálně, když ještě bydlí ve třiceti u maminky, která mu dohazuje všelijaké ženy. Flynn se ale nejraději zahrabe do knih nebo do školy. Když se ale z něj stane knihovník v jedné celosvětově tajné organizaci, jeho život se nadobro změní. S ním se mi líbí všechny tři díly. 1 - Hondba za kopím osudu, 2 - Návrat do dolů krále Šalamouna a 3 - Jidášův kalich.

I když nevím, jestli je to typický knihovník, tak milovník knih a historie je to určit; - dobrodruh zvaný Indiana Jones a dámy a pánové, na těhle filmech jsem vyrostla. Mám je všechny strašně moc ráda, i když ve čtyřce už je trochu vidět, že je Harrison Ford už něco sešlejší. Ale je to prostě borec a ometat se bičem umí i v té čtyřce :D Myslím, že mým nejoblíbenějším dílem je díl druhý. 1 - Dobyvatelé ztracené archy, Chrám zkázy, Poslední křížová výprava a poslední díl Království křišťálové lebky. Ve filmech je akce, dobrodružství, vtip, i nějaká ta romantika... no kdo by si tyhle filmy nezamiloval? 


Tumblr_magpu21huv1rgj0efo1_500_large 

 A jako velkého blázna knih pokládám i Bellu z Krásky a zvířete. No možná by se to dalo říct i o Belle ze Stmívání nebo Hermioně z Harryho Pottera, ale tuhle Bellu pokládám za skvělého bibliofila ;) 



Tak, a to jsou moji oblíbení knihovníci nebo bibliofilové ;) Máte taky nějaké oblíbené? Nebo jsem na nějakého důležitého zapoměla? ;) 

Žádné komentáře:

Okomentovat