Rc review - Mrazivé léto

Autorka -  Manuela Martini
Rok vydání ve světě - 2011
Počet stran - 174
Překlad - Michaela Škultéty
Nakladatelství - Fragment

Anotace
V jihošpanělském městečku Marbella si patnáctiletá Lyra připadá jako v ráji. Až do chvíle, kdy zmizí její spolužačka Pia. Lyra se rozhodne přijít tomuto záhadnému zmizení na kloub. Nedlouho poté je Pia nalezena mrtvá a z letní idylky se stává zlý sen. Lyře se zdá, že se její matka chová divně. Navíc je přesvědčená, že zahlédla svou sestru, která zahynula již před deseti lety. Co jí matka tají? Jaká děsivá tajemství měla zůstat navždy skryta?

Nejvíc mě na knize zaujalo slovo - thriller. Nevím, jestli jsem vlastně četla něco takového a velice se mi kniha svým námětem zamlouvala.

Manuela Martini
- narodila se v Mohuči roku 1963. Studovala historii a literární vědu v Mohuči a v Mnichově a posléze jistou dobu pracovala v reklamní branži a podílela se na dokumentárních filmů. Po několika letech strávených v Austrálii dnes žije ve Španělsku a píše zejména detektivky a romány pro dospělé. Mrazivé léto je její první román pro mládež.

Příběh aneb co se tady vlastně děje
Patnáctileté Lyře konečně začaly prázdniny, na které se tolik těšila. Nyní žije ve Španělsku, ale pochází z Německa, ze kterého se odstěhovali, když bylo Lyře 5 let. Její matka je realitní makléřka a často nebývá doma, s otcem už deset let nežijí a matka si našla nového přítele Daniela ... Lyra si s matkou v poslední době vůbec nerozumí. Lyra doufá, že letní prázdniny budou nezapomenutelné, ale ani si nedokázala představit, jak nezapomenutelné doopravdy budou.

Tumblr_mgiuxgylp91risepno1_500_largeVše začalo zmizením spolužačky Pii. Rodiče v celém okolí začali šílet strachy o své ratolesti, ale nebyli by to správní teenageři, kteří by se nepostavili svým rodičům a nezačali do toho strkat nos ... jako Lyra a její přátelé Bea, Oliver a Patrick. Vzpomínají, co všechno si o své spolužačce pamatují a stopy je přivedou k místnímu brusiči nožů ... má v tom prsty? Unesl nebo dokonce zavraždil Piu?

A dále se na scéně náhodně objeví i dost přitažlivý Leander, který se s Lyrou začne bavit o její mrtvé sestře Viole... co to má znamenat? Nikdo přece neví, že Lyra měla sestru! Violu před deseti lety srazil řidič na silnici - řidič ujel a nikdy ho nechytili ... ale Leander se domnívá ... ne! Ví, že to jsou nesmysly. Prý jsou to lži a Viola možná i někde žije!

424443_298108543644972_1623913645_n_large
Lyra je dívka, která se snaží užívat si život, ale s matkou nevychází a tak je většinou doma zatrpklá. V noci většinou slyší podivné zvuky, blázní snad? Je odhodlaná přijít záležitosti s Violou a Piou na kloub. Bea je kamarádka, která je velice ráda středem pozornosti a navíc je to vyhlášená drbna, takže záležitost ohledně Pii je bomba! Oliver je přitažlivý mládenec, který nikdy moc nehýří zájmem o svoje okolí, ale nakonec svoje přátele stejně podpoří. A Patrick je kluk do nepohody. S Lyrou se nejvíce snaží případ vyřešit a skvěle si spolu rozumí. Matka Lyry je vytížená žena a navíc se zdá, že před Lyrou něco skrývá... tajemství. Leander se zdá být dokonalý muž, ale přesto se na něm něco Lyře nezdá... něco v jeho chování.... Trochu se zde seznámíme ( přes vzpomínky a deník ) s Lyřinou sestrou, Violou.

Co si o knize myslím
Waters_largeJelikož to bylo něco nového pro mě, tak se mi kniha líbila. Myslím, že autorka se inspirovala chováním Lyry u sebe doma. Lyra byla  velice tvrdohlavá a v leckterých situacích velice naivní. V těch chvílích jsem měla chuť ji vzít za ramena a pořádně jí zatřást. Ale měla i světlé chvilky ... I když je příběh chytlavý, tak je děj docela předvídatelný. Není to čtení, kde byste měli hledat kdovíjak těžké zápletky, ale lehké čtení, které je v dobrém průměru. Knihu bych doporučovala na deštivé dny, kdy se v knize naladíte na letní atmosféru.

Tímto bych chtěla velice poděkovat nakladatelství Fragment za zaslání recenzního výtisku.