Rc review - Říše temnot : Tajemství upírů

Název - Říše temnot : Tajemství upírů
Autor - L. J. Smith
Počet stran - 239
Rok vydání ve světě - 1996
Překlad - Milena Hordinová
Nakladatelství - Fragment

Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem?

Nejvíce mě na této knize zaujal název - Říše temnot. Je mnoho směrů, kudy se mohl děj ubírat a mě zajímalo, co si pro nás autorka připravila ( s upíry ) tentokrát.

L. J. Smith
- napsala více než dvacet pět knih pro mládež, včetně populárních Upířích deníků, které se umístily v žebříčku bestsellerů v deníku New York Tomes. Žije v Kalifornii, mezi její koníčky patří čtení, turistika, cestování a její kočka Suzie.

Příběh  aneb co se  to tady vlastně děje
Poppy má dobrý život. Má přátele, milujícího bratra a matku s jejím přítelem Cliffeem a skvělého kamaráda Jamese, kterého potají miluje už skoro od školky, kdy se z nich stali přátelé. Společně s prázdninami přijdou ale i pochmurné záležitosti. Poppy má už několik týdnů bolesti v oblasti břicha a tak se vydávají do nemocnice, kde se po nějakém čase dozví, že Poppy má rakovinu slinivky. Tudíž zatím neléčitelnou nemoc, na kterou se skoro s 97% přesností umírá.

V normálním - lidském světě - je ukrytý ještě jeden svět. Svět pln tajemství, mýtů a nebezpečí. Ten svět se jmenuje Říše temnot. Tento svět má pěvně dány hranice a pravidla a kdo je překročí, bude bez milosti potrestán. A právě do tohoto světa patří i Poppyn kamarád James. Je to upír, přesněji řečeno lamie. Lamie přicházejí na svět jako lidé a umějí svůj věk kdykoliv zastavit a žít ho, jak dlouho chtějí. James nemůže dovolit, aby Poppy zemřela a tak se rozhodl, že poruší zákony a promění ji v upírku. Jenže proměnu každý nepřežije, je tady také riziko, že by se z Poppy mohla stát zombie ...

Od této části se zde můžou naskytnou spoilery

Poppy je rozhodná a odvážná mladá dívka, ale i přes tyto vlastnosti je dost citlivá. Do její role jsem se nevžila, ale jako vypravěčka příběhu byla dobrá. James je na povrchu odtažitý a nepřátelský, ale když ho člověk blíže pozná, tak je oddaný přítel. Snažil si sobě namluvit, že do Poppy není zamilovaný, a že to co cítí je jen přátelská láska. Kdyby to byl opak, mohlo by to přivodit nehezké události.

Poppyn bratr - dvojče - Phill je moje nejoblíbenější postava. Chrání Poppy co to jde a bere na sebe roli zachránce, i když je v místnosti přeplněnou upíry a on sám je jediný člověk.

V knize se setkáme s dalšími ,,lidmi,, z Říše temnot jako s Jamesovým bratrancem Ashem, čarodějkami, ....

Co si o knize myslím
Autorka strávila nejvíce času popisováním Poppyinými pocity během chvílích, které strávila v nemocnici a pak během proměny. Proto už jí pak nezbylo moc času na závěr knihy, který mi přišel dost uspěchaný. Z velké hrozby se pak stala jen nevelká zápletka. Také jsem se musela usmívat při rozhovoru, kdy James vyprávěl Poppy o upírech ... říkal úplně opačné věci, které známe z Upířích deníků. Trochu mi vadilo, že se z jejich přátelského vztahu tak rychle vyvinul láskyplný vztah, kde se oslovavali Spřízněnými dušemi. Ale kniha se čte snadno a rychle. V textu mě nic nerušilo a já jsem Říši temnot měla přečtenou a ani jsem nemrkla.

Tímto bych chtěla velice poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.