Review - Splynutí

Název - Splynutí
 Autor - Maggie Stiefvater
 Díl - 3.
 Rok vydání - 2011
 Počet stran - 400
 Nakladatelství - Argo

Závěrečný díl romantické fantasy trilogie. V prvním dílu, který česky vyšel pod názvem Mrazení, oba hlavní hrdinové, Grace a Sam, našli jeden druhého, ve Váhání bojovali za to, aby mohli zůstat spolu. Ve Splynutí je situace ještě vyhrocenější, na vlky jsou pořádány štvanice a životy obou protagonistů se ocitají v ohrožení. Jak se smrt víc a víc blíží, je stále obtížnější neztratit lásku.
 Reakce po dočtení - OMG, ten konec...

Druhý díl Váhání skončil tím, že se Grace proměnila ve vlčici a utekla do lesů. Sam s Colem se rozhodli ji dostat zpátky za každou cenu, jak se ale rozhodnou, když zjistí jak je cena vysoká? Grace je nezvěstná už tři měsíce a tento čas je pro Sama utrpením. Snaží se normálně žít, ale lidé z města, kteří ho probodávají pohledem, pomlouvají a obviňují ze zmizení Grage, mu to celkem stěžují. Všechno se pomalu vystupňuje, když se na hranicích Samova pozemku objeví mrtvá dívka...

Když se Grace promění zpátky v člověka, snaží se očistit Samovo jméno a ukáže se svým rodičům i její kamarádce Rachel, pomůže to?

Cole s Isabel uvízli na mrtvém budu a jejich vztah je omezen na pozdravy a odmítnuté telefonáty. Oba sva jsou příliš paličatí než aby tomu druhému přiznali svoje city. Jenže tady se díky otci Isabel začíná hrát o čas. Její otec s matkou jsou stále zdrceni ze smrti jejich syna Jacka a snaží se s tím vyrovnat tak, že zabijí domnělé vrahy - vlky. Jenže tam venku může být i Grace, Beck,... Jenže tohle nebude akce jako v prvním dílu, kdy zde bylo pár lidí s puškami... nyní tu budou odstřelovači s vrtulníky a nepřestanou, dokud všechny nezahubí!

Povede se Coleovi najít látku díky svým vědomostem, která by umožňovala proměnit se z vlka ve člověka? To by byla skutečná pomoc při vymýšlení plánu, jak vlky zachránit....

Toto je poslední díl série o vlcích z Mercy Falls. Kniha je napsána ze čtyř pohledů - Sam, Grace, Isabel a Cole. Autorka si zase vyměřila velké množství času na popis jejich emocí. Celá tato série je taková... moc citlivá. Sam mi přijde docela sympaťák, ale nepřijde mi, že by takový kluk mohl v celém vesmíru existovat. Takový charakter kluka bude vždycky jen na papíře. I když je to patrná změna z prvního díl po třetí... ale stejně. Grage je stále ( pro mě) nesympatická. Přijde mi hrozně sebevědomá, cílevědomá a na svůj věk moc dospělá. Vím, že se to odrazilo od výchovy jejích rodičů, ale když si vytvořím o nějaké postavě obrázek, tak ne a ne ho změnit. Isabel je mi na druhou stranu moc sympatická. Je to typický teenager, co neví se svými city a nehodlá se jen tak s něčím vzdát. Spíš Isabel by měla být hrdinka knihy. A to nelepší na konec. Cole. Cole mě popoháněl, abych otáčela stránky a těšila se na jeho kapitolky, kterých mi přišlo žalostně málo, ale když už nějaká byla, tak jsem knihu neodložila dokud jsem ji nedočetla. Tenhle vlko-kluk si na nic nehrál, byl vždy svůj, velmi jsem si ho oblíbila!

Popravdě ani nevím, co si mám o této sérii myslet. Na prvním dílu - Mrazení - se mi líbila originalita co se týče vlků a zimy, ale druhým dílem se to začala všechno zamotávat, až to skončilo trojkou a musím říct, že ten konec se autorce opravudu nepovedl. Nevím, jestli si chtěla nechat otevřená vrátka pro případné pokračování, ale tohle... myslím, že by bylo nejlepší, kdyby to skončilo jedničkou.

☺☺☺/☺☺☺☺☺