pátek 13. dubna 2012

Review - Štvanice





Název - Štvanice
Autor - Patricia Briggs
Díl - 1.
Počet stran - 302
Rok vydání - 2012
Nakladatelství - Fantom Print







Anotace -
Anna netušila, že vlkodlaci existují, dokud jedné noci nepřežila krutý útok… a nestala se jedním z nich. Po třech letech na poslední příčce hierarchie smečky se naučila klopit hlavu a nikdy, nikdy nevěřit dominantním vlkům. Pak ale do jejího života vstoupil Charles Cornick, zabiják a syn vůdce všech vlkodlaků v Severní Americe.
Charles tvrdí, že Anna je nejen jeho družka, nýbrž i vzácná a ceněná omega. A právě Annina vnitřní síla a konejšivá přítomnost se ukáží být neocenitelné, když se spolu s Charlesem vydá na lov vlkodlačího odpadlíka – tvora pod kontrolou magie tak temné, že by mohl ohrozit celou smečku.

Reakce po dočtení - Patricia nezklamala.

Knihu nám odstartuje krátký příběh ( nebo také novela ), kde se potkají hlavní aktéři této nové spin-off série - Anna a Charles. Kdo četl sérii o Mercy Thomson, tak ví, že tato spisovatelka umí přinutit čtenáře sedět a číst do půlnoci. A kdo ji nečetl, tak vám to říkám teď ;) 

Anna je vlkodlačicí v Chicagské smečce, ale je submisivní. Ta nejnižší z nejnižších a tak se také k ní chovají. Je hračkou svého alfy, který je ochotný předat Annu jako odměnu komukoliv ze svých vlkodlaků.  Tím se Anna naučila nikomu nevěřit a před ostatními uhýbat. Anně se však změní život, když se rozhodne zavolat marokovi, nejvyššímu ze všech amerických vlkodlaků, a sdělit mu, co se v  Chicagu děje. 

Marok pošle za Annou svého syna Charlese, kterého předchází zvěst zabijáka. Jenže co je mu mnoholetá zkušenost se zabíjením, když si Charlesův vlk vybere Annu jako svoji družku? Pro tu malou, strachem sužovanou Annu s vlasy barvy whisky... Je pro ni ten pravý?

Jenže nemá čas se touto otázkou zabývat. Je rozhodnuto a otec ho povolává zpět do Montany, kde se nachází problém s mrtvolami v horách. Někdo zabíjí lidi a vždy je při tom zahlédnut vlk podobný ovčákovi. Smečka musí jednat a Charles se vydává s Annou do lesů a hor, rozhodnuti tuto záležitost vyřešit. Ale co když se za obyčejným ovčákem schovává něco úplně jiného? 


Příběh si mě získal. Když jsem četla Mercy Thompsonovou, tak mi už mi myšlenky vířily okolo neosvětleného příběhu s marokem a jsem moc ráda, že mi Patricia nevědomky vyhověla. Tento svět vlkodlaků se mi moc líbí. Je v něm řád, který je potřebný pro nastolení míru, ale jak nám konec knihy napověděl... co když ale někdo podtrhne nohy hlavnímu článku? 

Obálka druhého dílu - Loviště
Co se mi moc líbilo, byl vyvíjející se charakter Anny. Zpočátku to byla žena, která si zažila svoje a to že je nyní mostrum jí zraňovalo, ale ke konci už se dokázala sžít s tím co je a jít dál. A ne sama. Charlese jsem si také docela oblíbila, byl ochotný pomáhat Anně s čímkoliv a byl to prostě ten tajemný indináský zabiják, kterého si ochočila ta z Chicaga.

Kniha nám poskytuje možnost dívat se na příběh z více pohledů. Vidíme tedy, jak se cítí Anna, Charles, sám marok Bran a starý vlk Asil.





         ☺☺☺☺/☺☺☺☺☺          


 Nevím, jak vy. Ale já jsem na druhý díl pěkně zvědavá ;)


Žádné komentáře:

Okomentovat