středa 25. dubna 2012

RC review - Hladová přání






Název - Hladová přání 
Autorka - Tereza Matoušková
Rok vydání - 2011
Počet stan  - 100
Nakladatelství - Krigl









 Anotace -
Podmoří je svět, který je magií přímo prosáklý. Čarodějové na Tark Itlen, kteří ji studují, ne vždycky činí nejmoudřejší rozhodnutí. Nepodařené pokusy se ztrácejí v podzemí kláštera, kde čekají, až budou znovu nalezeny. Když jim ze sklepení pomůžete, splní vám jakékoliv přání. Chtít za to budou jenom pár kapek vaší krve. Alespoň to tak tvrdí. Ve skutečnosti vás možná připraví o vše, na čem vám v životě záleželo. Co se stane, když se jim dostane do rukou holčička, která ještě věří v kouzelné skřítky a dobré víly z pohádek?

 Reakce po dočtení - Velice milé překvapení!

Příběh nás zavede do fiktivního světa jménem Podmoří, kde žije v klášteře jménem Tark Itlen mladičká Jukata, tedy svěřenkyně zdejšího velekněze Atalana. Jukata je dívenka, která má svoji hlavu a často se dostává do problémů, ale to přeci malé děti dělají, ne? Od toho tu jsou dospělí, aby napravili, co děti pokazí, ale co se stane, když dospělí toho mají příliš mnoho a nezbude jim čas na problémy malé Jukaty?

Co se stane, když kouzelný svět poodhalí i nějakou tu svoji špatnou stránku a ukáže ji Jukatě?

V knize se kromě Jukaty už vyskytují samé dospělé postavy a jestli jste si mysleli, že kniha Hladová přání bude s hlavní hrdinkou Jukatou jako pohádka, tak to jste se spletli. Autorka nám poskytla několik pohledů různých postav, kde se pohádkovost zcela vytrácí a nahrazuje ji touha přežít.

Se sny existují i noční můry...

Další postavy jsou - již zmiňovaný Atalan, Femorian, Zorena a skřítek Cukrátko... další plus knihy je, že každá postava má svůj osobitý charakter. Zde se jistě nedá říct, že by někdy došlo k nějakému slití osobností, takže jsem si hodně oblíbila Zorenu, která se nenechá ničím zastrašit a Jukatu, která je ještě na takový svět mladá a má se ještě hodně co učit, ale je statečná už nyní a je jisté, že z ní vyroste bojovnice. No dobře, tak jsem si oblíbila i Femoriana, za kterým se polovina žen v klášteře otáčí s roztouženým povzdechem a Atalana, který má jisté nevyřízené záležitosti se Zorenou... a když už jsem vyjmenovala všechny postavy, tak co říkám na Cukrátko? Malý vypočítavý tvoreček, který se chtěl udržet na živu... více si budete muset přečíst vy, protože už nic neprozradím, abych nepokazila kouzlo knihy. 

     Jak poznáme, co je dobré a co zlé?

Jediné, co bych tak mohla vytknout je poskromných informací o světě v Podmoří, ale vzhledem k tomu, že se děj knihy převážně odehrával v klášteře, to není kdovíjaká hrůza. 

U knihy jsem se skvěle bavila, ale musím připustit, že sem tam mi opravdu zamrazilo. Knihu doprovází ilustrace od Aleny Kubíkové a musím uznat, že i když má kniha docela málo stránek, tak po sobě zanechá stopu, která vás nutí přemýšlet.




Jsem ráda, že jsem měla možnost přečíst si tuto fantasy. A to ani nemluvím o tom, že se tato hezká kniha podařila české spisovatelce, o které (velice doufám) ještě uslyšíme. 

☺☺☺☺ a půl/ ☺☺☺☺☺

 Mockrát děkuji Tereze Matouškové, za poskytnutí recenzního výtisku. 

Knihu si můžete zakoupit na stránkách Krigl nebo na stránkách samotné autorky.




2 komentáře:

  1. Jé, teď jsi mi udělala hroznou radost. Už kdysi jsem o týhle knížce četla, ale nepamatovala jsem si jméno ani autorku, prostě nic. U googlu jsem proseděla snad několik dní hledáním právě týhle knížky a když jsem to vzdala /a zapomněla na to/, tak jí náhodou najdu u tebe :)

    Moc se těším, až se mi dostane do rukou, protože ten nápad zní fakt fantasticky!

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to jsem moc ráda, že jsem pomohla ;) Doudám, že se ti bude líbit ;)

    OdpovědětVymazat