úterý 7. února 2012

Review - Zář

Název - Zář
 Autor - Alexandra Adornetto
 Rok vydání - 2011
 Počet stran - 396

Do poklidného přímořského městečka Tallow Beach nečekaně přijíždějí tajuplní sourozenci Gabriel, Ivy a Bethany Churchovi. Začnou studovat na střední škole a jejich objevení vzbudí mezi místními pořádný rozruch. Odkud se vzali? Kdo jsou jejich rodiče? Proč ve všem vynikají, aniž by vynaložili sebemenší námahu? Pro jejich tajnůstkářství a nadpozemskou krásu však existuje vysvětlení: Gabriel, Ivy a Beth jsou andělé, jejichž posláním je zachránit svět, jenž se ocitl na pokraji zkázy. Do jejich životů vstupuje Zlo v podobě bezohledného a krutého spolužáka, který zatouží po Beth. V děsivém dramatu, které následuje, andělé a člověk spojují své síly v zoufalém pokusu překonat dobrem ničivé síly temnoty a zachránit milovanou kamarádku.

Reakce po dočtení - Kéž by ve skutečnosti takový Xavier existoval...

Do sluncem zalitého městečka Venus Cove se snesla trojice andělů, kteří musejí mezi lidmi šířit dobrotu a pocit jednoty. Archanděl Gabriel, dobrosrdečná Ivy a mladá Bethany. Gabriel s Ivy už na Zemi byli vysláni nespočetkrát a jejich zkušenosti jsou již na vrcholu, ale sedmnáctiletá Beth je v porovnání s nimi jako malé dítě. A právě Bethany je hrdinkou tohoto příběhu, kde andělé musejí okusit lidská těla a cítit bolest, veselí nebo i tu zakázanou lásku.

Bethany se zamiluje do pozemského chlapce Xaviera. Krásného, ohleduplného a sportovně nadaného Xaviera. Ne za dlouho zjistí, že i on se do Beth zamiloval. A to je začátek něčeho krásného... nebo ne?

Byla to ohromná úleva číst o čistých Andělech. Žádní padlí andělé, kterých už je na knihkupeckých pultech nespočet ( Ale i tak je žeru)

Gabriel nastoupil na střední školu jako učitel hudby, aby mezi mladou generaci vnesl kousek harmonie, ale celá harmonie dívek se točí spíše okolo jeho nadpozemsky nádherných očí. Ivy zůstala doma. Snaží se pomáhat v různých útulcích, domově důchodců a podobných dobromyslných záležitostí. Zásah anděla do lidské společnosti by neměl být viditelný, ale přesto by měl být patrný. A však ve městě se začnou dít zvláštní věci s příchodem nového studenta  Jakea Thorna.

Alexandra Adornetto
Kniha se četla dobře. Sice nějaké pasáže byly pro mě vcelku zdlouhavé a možná i zbytečné, ale když přišla zápletka, tak jsem se začetla a knihu nepustila. Bethany mi občas přišla roztomile naivní, ale vždy tam byl Xavier, aby ji ochránil a ano, dostáváme se ke ztvárnění mužského hrdiny knihy. Když slyším jméno Xavier, ihned si vzpomenu na Xaviera v X-manovi. Trochu mi to otravovalo mysl, ale zvykla jsem si a pak už mi to ani nepřišlo. U Záře jde hlavně o vztah mezi Bethany a Xavierem. Takže kdo zrovna nemá pomyšlení na romantiku, raději by si měl přečíst něco jiného. Ale myslím, že se máme ještě na co těšit. Zář, Zásvětí a Zkáza.V dalších dílech (už podle názvu) se dočkáme více akce. Konec byl krásně otevřený, takže jsem zvědavá na pokračování, které vyjde už 14.2.2012

☺☺☺ a půl/☺☺☺☺☺