pondělí 14. listopadu 2011

Top týdne 18 - Oblíbené klasiky


 Pondělní meme od Luu z  Luu-san.blogspot.com. Cílem je každé pondělí vybrat si Top 10-  něčeho. například Top 10 oblíbených postav nebo 10 oblíbených filmových zpracování.


Dnes máme  - Oblíbené klasiky


 MÁJ - Karel Hynek Mácha

 I když byl Mácha docela zláštní člověk, tak se mu podařilo sepsat NĚCO, co Česká republika čte dodnes. Máj už jsem četla před pár pátky, ale pořád si ho celkem pamatuji. Co se týče filmového zpracování, tak to jsem viděla jednou a stačí mi to.








 HARRY POTTER - J. K. Rowlingová
  
 No jistě. Klasika jak Brno, ale pro mě například ano. Na světě ji mělo v rukou nespočet lidí a pořád je oblíbená. Třeba se lidé v budoucnosti budou dívat na Harryho Pottera tak, jako se mi díváme na Shakespeara :D






 

 KYTICE - Karel Jaromír Erben

 Možná by se dalo říci, že to je jedna z mých opravdu nejoblíbenějších klasik. Kytice je moje slabost. Ráda si ji přečtu znovu a luštím, co psal mezi řádky.
Filmové zpracování od Vrabce se mi moc líbilo.






CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI - Victor Hugo

Začala jsem ho přes internet číst docela nedávno. Přiznám se - po shlédnutí pohádky  od Disney ;) Začátek zatím není špatný. A líbí se mi popis staré Paříže.








A už nějak nevím. Abych mohla napsat např. Jane Austenovou - tak to bych ji napřed někdy musela přečíst. ( no jo já vím! ;))

Shakespeare? Od toho jsem četla pouze Romea a Julii a to mě tak v půlce přestalo bavit, protože jsem dostala k narozkám Crescendo a nemohla jsem se dočkat, až začnu číst, takže na milého Romču s Julčou nebyl najednou čas. 





Žádné komentáře:

Okomentovat