neděle 4. září 2011

Review - Smečka






 Název  - Smečka
Autor -  Andrea Cremer
Počet stran - 399
Rok vydání - 2011
Nakladatelství  - Knižní klub








Anotace -
Calla Torová není jen tak obyčejná americká středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. 

Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí a ucítí jeho vůni, která jí připomíná jaro, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou přitažlivého vůdce smečky Baneů. 

Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno – včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat? Smečkou započíná třídílná akční a zároveň romantická fantasy série...


Reakce po dočtení - Konečně jsem to dočetla. 

Příběh - 
Nejprve se musíme seznámit s informacemi, které jsou v životě Cally prioritami. Hlavní hrdinka Calla slouží Ochráncům  - čarodějům, kteří s Hledači (skupina znepřátelených čarodějů)  bojují už po staletí o cenné předměty, ale Ochránci stvořili Strážce, vlky, kteří jim v tomto boji pomáhají.

 A tady začínáme s Callou Torovou a jejím  už předem rozvrženým životem. Calla má život normální dívky. Akorát je vlk a je hlavou smečky Nightshadů. S  její smečkou kontrolují svá území před útoky Hledačů.

Už od narození je přislíbená přitažlivému Renovi, který je hlavou smečky Baneů, tedy smečky, která je pravým opakem nebo dalo by se říct i konkurentem Nightshadů. 

Jenže do poklidného života se přiřítí Shay, kterého pokousal medvěd a Calla ho s pomocí své krve zachránila před smrtí. Calla se snaží od této události odříznout a předstírat, že se nic nestalo, ale bohužel Shay to tak nechat nechce. Začne chodit do stejné školy jako Calla a přitažlivost je na světě. Ale co Ren?



Víte, když Shay nemluvil, tak mi ani nevadil, ale přišlo mi, že jakmile otevřel pusu, tak Callu namočil ještě do větších problémů, než ve kterých už se sama topila. Mě nevadí milostné trojúhelníky, ale když jednoho z nich nemám ráda, tak je to takové... zvláštní. Myslím si, že Ren a Calla mají být spolu a doufám, že to taky vyjde, jinak co jsem viděla, asi nebudu zklamaná jen já.





Toto pojetí vlků se mi líbí. V jejich životě je určený řád, podle kterého se musí řídit a když svoje zákony poruší, musí nést následky. Nepřeměňují se podle měsíce, ale podle svého uvážení nebo svých pocitů.



Hodnocení -
 Proč byla má reakce po dočtení taková? Protože jsem si knihu koupila hned jak vyšla, ale díky přitažlivosti Cally a Shaye jsem ji nedočetla a odkládala ji, takže jsem ji dočetla asi před týdnem. Omlouvám se těm, kdo mají Shaye rádi, ale mě prostě nesedl a mám raději Rena, kterého je mi opravdu líto. Konec knihy, ale celkový dojem vylepšil a jsem ráda, že to takhle skončilo Svým způsobem....A nesmíme zapomenout na překrásné obálky série :)

☺☺☺/☺☺☺☺☺







2 komentáře:

  1. Mě se také líbilo právě to pojetí vlků... To mě na knize hodně bavilo. Jsem snad jediná, kdo se nepřiklání k žádnému ze dvou klučičích týmů, ani Ren ani Shay mi nijak nevadili, oblíbila jsem si je oba :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to slyším opravdu poprvé ;) ale proč ne? Každému se líbí něco jiného ;)

    OdpovědětVymazat