Review - Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender

Název - Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender
 Originální název - The strange and beautiful sorrows of Ava Lavender
 Autorka - Lesley Walton
 Rok - 2014
 Počet stran - 280
 Nakladatelství - CooBoo

Rodina Rouxova má pošetilou lásku ve vínku, což nevěští nic dobrého pro její nejmladší členku, Avu Lavender. Ava – skoro ve všech ohledech normální dívka – se narodila s křídly. Ve snaze pochopit tuto svou zvláštnost a s rostoucí touhou zapadnout mezi své vrstevníky se šestnáctiletá Ava odváží do světa, naprosto nepřipravená na to, co ji může čekat, a naivní vůči zvráceným pohnutkám ostatních lidí. Lidí, jako je třeba zbožný Nathaniel Sorrows, který si Avu splete s andělem a jehož posedlost dívkou s křídly vygraduje v noci oslav letního slunovratu. Tu noc se nebe roztrhne, vzduchem se mezi poletujícím peřím řinou provazce vod a osud Avy i její rodiny nabírá na ničivé kadenci.

Reakce po dočtení - Uf, co to bylo...

1920x1080 Wallpaper angel, wings, white, black, girlKniha se zaobírá nejen životem (podle názvu knihy) hlavní hrdinky, ale životy i jejích příbuzných a lidí, kteří jsou ji nejbližší. Je to jako by kniha byla rozdělená na několik samostatných povídek. Život Avyny babičky v Paříži, kde zakusila hořkou pachuť zlomeného srdce a její následné přestěhování do Ameriky. Našla si manžela a usadila se v domě, který se pokládal za prokletý. Po nedlouhé době se manželskému páru narodila dcerka Vivianne. Byla to krásná holčička s havraními vlasy, radost na ni pohledět. A tady nastupuje povídka číslo 2. Skoro všechen čas v dětství strávila Vivianne v rodinné pekárně, a když nebyla v pekárně, tak se neodtrhla od svého kamaráda Jacka. Když dospějí, zamilují se do sebe, ale ani tady štěstěna nestojí při rodině Lavenderových. Vivianne se narodí dvojčata, Ava a Henry. Obě děti jsou něčím zvláštní... Henry nemluví, komunikuje přes obrázky a Ava.. no... ta se narodila s havraními křídli. Po té už je příběh zcela zaměřen na Avu a její život. Její touhy a naděje normální holky, která by si přála být jako ostatní.

Nebudu obíhat okolo horké kaše. Tato kniha se mi četla špatně. Nevím, zda to bylo stylem psaní autorky nebo příběhem, který se snažila autorka tak zaplést, až mi to přišlo velice chaotické a pro čtenáře nepřehledné. Leslye vytáhla obrázek nadpřirozena v podobě dívky s křídly, ale kniha celkově je spíše o lásce  a zlomených srdcích. Pořád jsem čekala, kdy se na scéně objeví Ava a začne to být zajímavé, ale třetí povídka se objeví až tak po polovině knihy. Kniha mě přitáhla až při posledních 50 stránkách, kdy se začalo něco dít. Bohužel to už bylo docela pozdě.

love makes us such fools. Knihu jsem si vybrala k přečtení kvůli obálce a ani anotace se mi nezdála špatná, ale ukázalo se, že to nakonec není šálek pro mě. Vždy se na knize snažím nalézt něco pozitivního. Tady by to byla obálka a snaha ukázat, jak by se mohla projevit lidská nátura v kontaktu s něčím nadpřirozeným. Za nápad bych dala palec nahoru, ale pořád to není dostačující vzhledem k 200 stránkám před něčím zajímavým.

Dále mi také vadilo, že často vyskytovaly názvy různých koláčků a rohlíčků ve francouzském jazyce. Neumím to ani vyslovit, natož si to představit! Samozřejmě, co se týče lidí, kteří ovládají tento jazyk, to je něco jiného, ale pro mě to bylo jako trnem v oku. Neztotožnila jsem se ani s jednou postavou v knize. Jediný, kdo by mi přišel trochu sympatický byl Gabe, muž, který byl přítelem rodiny Lavenderových a byl zamilovaný do Vivianne.

Příběch bych ohodnotila jistě jako originální, ale tato kniha si najde jen úzký okruh obdivovatelů, do kterého já nepatřím.
☺☺/☺☺☺☺☺