pondělí 9. března 2015

Čtení v dopravních prostředcích, Praha x Plzeň

x | via TumblrKdyž jsem byla v Praze na koncertu Eda a snažila jsem se nějak dostat k aréně ( samozřejmě jsme se museli několikrát ptát kolemjdoucích, než jsme se tam dostali ) tak jsem si všimla, kolik že to lidí čte v dopravních prostředních a nebo jen na lavičkach a tak. Pro mě to bylo docela neznámé, protože když jsem v Plzni jediné co pořádně vidím jsou studenti se skripty. Nebo se mi ti s knížkami schovávají! :D

Určitě v tom hrají vzdálenosti. V Praze mi to všechno trvalo přesunout se z jedné části do druhé, tak bych Plzeň projela nadvakrát :D Vždycky jsem se snažila nakouknout neznámému čtenáři/čtenářce přes rameno a přišla jsem si  jako malý detektiv. Co si pamatuji, tak to byly Čtyři dohody, Velký Gatsby, Hobit anglicky ( palec hore, já bych musela pořád čučet do slovníku nebo se ptát kámošů, A nevíš co je tohle? Co to znamená? Ježiši, já jsem tupá... a odložila bych ji na doma :D Dále to pak často byli páni s detektivkami, na co jsem opravdu koukala, neznám snad žádného chlapa v mém okolí, který čte. Sice je to smutné, ale je to tak. Pak studenti se svými sešity a snahou si to všechno nacpat do svých už tak plných a další informace neberoucích mozků. Cítím s vámi :D 

Ale za celou tu dobu, co jsem strávila v Praze, jsem viděla jen jednu slečnu se čtečkou. V metru a se super červenou taškou s beruškami, díky tomu jsem si jí vlastně všimla :D V Plzni na druhou stranu potkávám lidi spíše se čtečkami než s knihami. Když jsem chodila ještě na střední, tak tam jsem potkávala poměrně dost lidí, kteří za chůze četli ze čtečky. To já koukat do čtečky a jít, tak jsem už na zemi nespočetněkrát :D Vlastně když se tak snažím rozpomenout, tak si vybavuji v Plzni jednu mladší paní s knihou z červené knihovny.

Books | TumblrJá se snažím brát si na cesty jen malé knihy, které se snadno vejdou do tašky. A i to moc nemám ráda, protože jsem opravdu perfekcionista a nesnesu, když má kniha od tašky poničené rohy nebo je celkově nějak pošpiněná. Jediné, co bylo výjimkou, tak byl Eldest. Toho jsem tahala všude, jen abych mohla číst :D Ani do auta si nikam knížku neberu, protože máme všechno krásně u ruky a když jedu do Prahy, tak stejně celou dobu proklábosíme. Ale když jedu někam na dovču, tak nevím, jakou knihu si vzít dřív a nebo hlavně kolik knih si mám vzít. Co když všechny přečtu a nebudu tam mít co dělat? Ale budu to mít těžký! :D 

Ale abych se vrátila k hlavnímu tématu článku. Shrnutí je takové, že v Praze je více čtenářů i mimo svůj domov. Přihrává k tomu fakt, že je na výběr i z více kaváren, kde je možné nerušeně číst a k tomu hezké prostředí s občerstvením. V Plzni by to mohlo být tak Crosscafe, ale tak chodí tolik lidí, že číst se tam dá tak okolo 13- 14 hodiny, jinak je to plno lidí. Nebo jestli je tady nějaký Plzeňák, ráda si nechám poradit nějaké super místo :)  

Žádné komentáře:

Okomentovat