Review - Monument 14

Název - Monument 14
 Autor - Emmy Laybourne
 Rok vydání - 2013
 Počet stran - 292
 Nakladatelství - Baronet

Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne – jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice.
Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal. Možná i za cenu, že by ti autobus ujel.
Ale autobus se už blížil, tak jsem se rozběhl.
Čtrnáct dětí. Jeden supermarket. A milion věcí, které nabraly špatný směr.

Reakce po dočtení -  V tom supermarketu bych snědla všechny čokolády Oreo!

interesting book 👌Třeťák Dean je na škole outsider, nevýrazný a ani nijak zvláš´t oblíbený. Každý den je skoro stejný a ani tento nevypadal nijak výjimečně... Ranní vstávání, snídaně a cesta na školní autobus... se svým bratrem Alexem jim odjíždějí autobusy skoro stejně a každé ráno jsou oba nedochvilní. Jenže tahle cesta do školy se promění ve zmatek ve chvíli, kdy z nebe začnou padat kroupy o velikost fotbalového míče a začnou ničit všechno kolem sebe. S malou dávnou štěstí se ale děti v čele s neohroženou  paní Woolyovou dostanou do relativního bezpečí v podobě Supermarketu Greeenway.

An aisle in a virtual reality Tesco supermarketPaní Woolyová se vydává pro pomoc a čtrnáct dětí se ocitá samo v supermarketu. Šest středoškoláků a osm malých dětí. V téhle bandě dětí se najdou všechny povahy, co se jen na školách dají najít. V supermarketu tedy spolu musejí vycházet - Astrid, do které je Dean zamilovaný až po uši, král školy Jake s jeho kamarádem Braydenem, tichý Niko, věčně usměvavá Josie a z menších dětí to je Alex, Deanův bratr; Sahalila; rozmazlená Chloe, dvojčata Caroline a Henry; cizinec Oddyseus, Max a nábožensky založený Batiste. Docela zajímavá kombinace, ne? Tady se teprve ukáže, co v každém vězí a co jsou doopravdy zač.

Paní Woolyová se nevrací, tak zapezpečují celý supermarket. Po malém incidentu se děti z televize dozvídají, že se do vzduchu uvolnila chemikálie z výzkumného NORADu, takže jsou v supermarketu uvězněni...

Už je to celkem dlouho, co jsem si prohlížela anotaci téhle knihy. Zaujala mě, ale pak jsem na ni úplně zapomněla. Když se mi naskytla možnost si ji přečíst, tak jsem neváhala s vzala si ji. Začátek se mi četl trochu hůř, protože jsem se na Monument vrhla po romantické Modré jako safír, takže když na mě vyskočila první stránka s klukem v hlavní roli, tak jsem tuhle informaci musela chvíli zpracovat, ale na Deana jsem si zvykla rychle. Je to dobrý kluk.

Untitled
Děj byl velice svižný a neměla jsem chvíle, že bych na knihu neměla náladu a nechtěla si začít číst. Postavy mi byly docela i sympatické. Tedy, ne všechny byly dle mého gusta, ale ne každý je stejný a každý by se zachoval jinak kdyby se jim stalo tohle. Děti mi přišly všechny zajímavé a jedinečné. Autorka každému připsala nějakou charakteristickou vlastnost, takže se nestalo, že by se vám žádné nezamlouvalo. Také se mi líbilo, že každý se s touto situací vypořádával po svém, buď po dobrém nebo i trochu horší cestou ...

Myslím, že na to, že kniha byla autorčinou prvotinou, tak se jedná o velice dobrou knihu. Vlastně i kdyby to nebyla prvotina, tak by to byla dobrá kniha :D Jsem zvědavá na pokračování, protože konec byl vážně něco!
☺☺☺☺/☺☺☺☺☺