Rc review - Osud

Díl - 4
Rok vydání v ČR - 2013
Rok vydání ve světě - 2012
Počet stran - 306
Překlad - Alena Amchová
Nakladatelství - Fortuna Libri

Ve třech svazcích (Křídla, Kouzlení, Iluze) jsme sledovali dramatické osudy neobyčejné dívky Laurel. Víla, která vyrostla a dospěla ve světě lidí a našla zde skutečného přítele, nemůže zpřetrhat svazky s rodným Avalonem – zvlášť když vílí říši hrozí smrtelné nebezpečí. Laurel a Tamani jsou připraveni postavit se na odpor silám zla a Avalon ubránit. Naštěstí v tom nejsou sami, na pomoc jim přichází David a další věrní přátelé. Jejich odvaha sehraje v boji významnou roli. Podaří se Laurel a jejím přátelům zachránit Avalon? Komu dá Laurel nakonec přednost – Davidovi, nebo Tamanimu? Závěrečný díl série přináší dramatické rozuzlení celého příběhu.

Obálka
Jako celá série, i tahle obálka je stylizovaná do tématu květiny. Bílá květina s modrým nádechem hezky navazuje na děj knihy, kdy má bílý květ Yuki.

Příběh aneb co se tady vlastně děje
Tumblr_mj7lo4uwqi1s2i03io1_500_largePříběh navazuje přesně na závěr knihy Iluze, kdy se Laurel, Tamani, Shar a Chelsea s Davidem dozvědí, kdo je ve skutečnosti Yuki zač. Díky tomuto zjištění, do sebe začnou zapadat kousky skládačky, které se předtím zdály nereálné. Bohužel ale i se složenou skládačkou přichází zlá zpráva v podobě napadení Avalonu, které vede Klea spolu s trolly přes bránu.

Avalon není na takový útok zcela připravený. S objevem nové Zimní florely vzniká veliký zmatek. Klea si svou chytrostí dobře klestí cestu skrz Avalon a snaží se zničit vše, co jí stojí v cestě. Kvůli tomuto nebezpečí se do Avalonu dostanou i David a Chelsea - lidské bytosti, které zde nebyly přes tisíc let. Jamison se rozhodne věřit lidem a dává Davidovi velký dar a zbraň, která protější stranu nemálo vyvede z míry. Jako je v to každé bitvě, i zde zahyne nějaká ta postava ... a přivede mnoho obětí, statečnosti a pro Laurel i pochopení svého nadání pro míchání lektvarů.

Tumblr_mj1cvx35uf1qkbsr1o1_500_largeLaurel je jako vždy statečná a ochotná riskovat vše, pro ochranu svých přátel. I za cenu svého života. Citlivost je její vrozená vlastnost a teď, kdy se zdá vše ztracené si musí Laurel promyslet, s kým chce strávit život. Tamani je statečný jako vždy. Bojuje za svoji zemi s nasazením lva, i když si není jistý, zda mají proti takové přesile šanci. Pro Davida je Avalon jak pohádka. Kouzla, květiny ... jenže zjistí, že v pohádce jsou i zlí lidé a proti nim musí bojovat kvůli svým kamarádům a lásce k Laurel. Jedno ale ví jistě, jestli tohle dobrodružství přežije, už nikdy nebude stejný, protože nějaké činy se prostě vymazat nedají. Chelsea je ochotná a obětavá kamarádka, která vždy podrží.

A samozřejmě se zde více seznámíme i s Yuki, pro kterou  vše musí být velice zmatené, i podrobněji s Kleou, Jamisonem... nebo se zde setkáme i se Stromem světa.

Co si o knize myslím
Destined (Wings, #4)Snažila jsem se moc nespoilerovat, abych vám nezkazila dojem z knihy, takže jsem vám ukázala jen kostru příběhu. Jen to nejpodstatnější. Když jsem dostala knihu do rukou, připadala mi hrozně tenká oproti Iluzím ... ale autorka skvěle napsala bitvy, které se odehrávaly v Avalonu. Líbilo se mi i jak znázornila bitvy u vrstev florel. Jako u Letních, kde se bránily Iluzemi; Podzimních, kde se zabývali lektvary; Jarních, které bojovali holýma rukama a Zimních, které se snažili hlavně skrývat. Hierarchie je opravdu někdy nelogická. Co se týče milostného trojúhelníku, i ten se vyřeší. I když konec knihy se může zdát lehce smutný. Za to nám ale dává  možnost na lepší zítřky ;) Co se týče zakončení tetralogie, určitě zklamaná nejsem. Kniha se mi moc líbila a jsem ráda, že se autorka nesnažila děj nijak prodlužovat. Děj odsýpá a knihu máte přečtenou za den, ani nevíte jak.

Tímto bych chtěla velice poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za zaslání recenzního výtisku.