Rc review - Bohové Olympu, Proroctví

Autor - Rick Riordan
 Rok vydání ve světě - 2010
 Počet stran - 509
 Překlad - Dana Chodilová
 Nakladatelství - Fragment

Anotace
Vítejte zpátky v Táboře polokrevných! Volné pokračování napínavé dobrodružné série Percy Jackson právě začíná!Do Tábora polokrevných přicházejí noví hrdinové Jason, Piper a Leo. Ale než se stačí pořádně rozkoukat, čeká je nebezpečná výprava, vedená záhadným proroctvím. A podaří se při tom všem vypátrat i Percyho Jacksona, ztraceného hrdinu? Není tak zlé probudit se v autobuse cestou na školní exkurzi mezi svou dívkou a nejlepším kamarádem. Pořádný malér ale je, když spolužáky nepoznáváš, nevíš ani, kdo jsi sám, a netušíš, jak ses tam vůbec ocitl! A to všechno je jenom začátek, protože na výletě v Grand Canyonu se začnou dít vážně strašlivé věci…

Proč jsem si chtěla přečíst tuto knihu?
Sérii Percyho Jacksona jsem si velmi oblíbila a když jsem slyšela, že bude další pokračování nemohla jsem si ho nechat ujít.
Příběh aneb co se tady vlastně děje
Tumblr_mizp71hpk31rgqmw8o1_500_largeJason se probudí v autobuse plném dětí. Neví kdo je, co tam dělá... neví vůbec nic. Údajně má přítelkyni Piper a nejlepšího kamaráda - Pošuka Lea, ale ani na ty se nepamatuje. Netrvá dlouho a vrhnou se na všechny příšery. Na pomoc jim přichází polobozi z Tábora polokrevných, do kterého následně Jason, Leo a Piper odcházejí. Zde se dozvídají, kdo jsou jejich rodiče a v jaké situaci se nachází svět bohů a polobohů. Bohové přestali komunikovat s táborníky; příšery, které by měly být mrtvé znovu ožívají, Piper unesli otce, ztratil se Percy Jackson a k tomu všemu unesli Bohyni Héru. Naši tři hrdinové se musí vydat na velkou výpravu, aby zabránili válce s giganty nebo aby se neprobudilo něco mnohem horšího než Giganti nebo dokonce i Titáni.

Jason je sebejistý mladý kluk, který si nepamatuje na nic ze své minulosti. Naskakují mu různé momenty podle kterých poznává různá jména nebo místa, ale jinak musí najít osobu, která mu tohle všechno způsobila. Umí mluvit latinsky a ovládá velký zlatý meč/kopí, které se umí změnit ve zlatou minci. I když je však v Táboru polokrevných v bezpečí, nemůže si pomoci a přemoct ten zvláštní pocit, že tam nepatří ... Piper je odvážná hrdinka, která si umí prosadit svou.  Snaží se ochránit jak své přátele, tak svého ztraceného otce. Člověk (ani polobůh) se ale neumí rozkrájet a pomoci všem. Leo je kluk, který to už od dětství neměl lehké. Matka mu nešťastnou náhodou zemřela a on od té doby utíká z pěstounských rodin. Je pro každou srandu a vždy se snaží pomoci.

Tím, že se vracíme do Tábora polokrevných se opět potkáme s Anabeth, Rachel, Cheirónem a dalšími postavami ... a seznámíme se i s  novými bohy.

Co si o knize myslím
Strašně jsem se těšila na pokračování Percyho Jacksona. Bohužel tato série ale bude o více hrdinech, než jen o Percym a proto mě možná i trochu zklamalo, že se tady Percy vůbec neukázal. Rick se snažil ale navázat na podobný styl vyprávění a to se mu i podařilo. Vytvořil příběh opět poutavý a plný zvratů. Ale sem tam se mi přihodilo, že se nějaké často dlouho táhly a byly až moc popisné. Autor také započal příběh hrdinů, kteří už jsou stejně staří jako Percy a tedy bližší vrstvě čtenářů, která na Percym vyrostla.