RC review - Mayské proroctví

Autor - Christy Raedeke
Díl - 1.
Rok vydání ve světě - 2010
Počet stran - 320
Překlad - Drahomíra Michnová
Nakladatelství - Fragment

Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?

Rok 2012 je rokem, kdy má ( měl ) končit svět a já jsem byla opravdu zvědavá s jakou teorií přišla paní Raedeke. Vyslechli jsme si přece už několik teorií, tak proč k ní nepřidat ještě jednu z pohledu mladé Caity?

Příběh anebo co se tady děje
Caity jede na prázdniny do Skotska. Rodiče zdědili hrad Braidiblak, kde chtějí zařídit nocleh se snídaní pro turisty. Caity se hrozně stýská po San Francisku, své nejlepší kamarádce Justine a zážitcích, které mohla přes léto zažít doma. Postupem času se Caity seznamuje s paní Findlayovou, správcem Thomasem, panem Papírkem ( což je opice, která umí udělat složité origamy ) a vnukem paní Findlayové - Alexem. Tajemnost hradu ale nedá Caity spát a poté, co najde tajemnou místost ukrutou u ní v pokoji se záhasnými znaky se iž Caity zapojuje do pátrání naplno. Na návštěvu přijíždí rodinný přítel, kterému Caity říká strýček Li. Ukazuje se, že hrad nemá jen jednu záhadnou místnost a že toho ukrává víc než jen místnosti, ale i něco, co je staré stovky let a vědci na to ani v dnešní době nepřicházejí na kloub... Caity se skutečně vyděsí, když zjistí, že v jednom proroctví hraje hlavní roli a není si jistá, že by takový úkol mohla zvládnout.

Tumblr_mebipai5fw1r6y8yvo1_500_large
Caity byla opravdu zvlášní. Sice jsem se do její role naplno nevžila, ale byla zajímavá. Měla jak světlé, tak i slabší chvilky, kdy bych jí nejraději pořádně vzala za ramena a pořádně zatřásla. Rodiče Caity byli zajímaví už jen tou jejich soutěživostí a zaměstnáním, kde se zabývají ( např.) rozlušťováním kódů. Strýček Li je zajímavá osobnost. Jeho názory byly skutečně na jiné vědomostí úrovni a držet s ním krok byl oříšek. Nebo alespoň pro mě. Alex... potkat takového kluka, který je krásný, chytrý a dokáže pomoci skoro v každé situaci, kdo by nechtěl? Pan Papírek, někdy jsem si myslela, že ta opice jen dělá, že je opicí a má pod lebkou skutečný lidský mozek. Justine je nejlepší kamarádka, kterou poznáme hlavně přes chat nebo e-mail. Prokáže se opravdu jako oddaná přítelkyně.

V knize se objeví ještě několik osob, které Caity pomáhají v jejím úkolu. Představí se dvě skupiny - Mayští Starší, kteří si informace o Mayích předávají po celé generace a FRO, kteří se zasluhují o řízení světa, v tom záporném slova smyslu.

Co si o knize myslím
 Rok 2012 ... po shlédnutí filmu 2012 jsem se chtěla o tomto tématu dozvědět více. Díky téhle knize jsem se dozvěděla jedno u možností, které se mohly stát. Nyní už máme po tajemném datu, ale kdo ví, co se dělo na Velikonočních ostrovech? Na knize mi vadily dlouhé popisy vědeckých informací, i když pro podložení děje byly asi nezbytné. Člověk se ale pak v tom ztrácel a napětí postupně klesalo. Autorka nám to pak chtěla vynahradit závěrem knihy, ale to už mi zase vše přišlo hrozně uspěchané. Kniha jako nápad je opravdu skvělá, bohužel zpracování trochu pokulhává. Ale jsem zvědavá, jak autorka příběh zakončí, protože si závěrem knihy rozehrála příběh na slibné pokračování. Podle goodreads je druhý díl o poznání lepší, tak uvidíme ;)

Tímto bych chtěla velice poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.