pondělí 26. listopadu 2012

Rc review - Osudové rozhodnutí


 


 Název - Osudové rozhodnutí, 
  Lovkyně snů
 Autor - Lisa McMann
 Díl - 3. 
 Rok vydání v ČR - 2012
 Rok vydání ve světě - 2010
 Počet stran - 220
 Překlad - Čeněk Matocha
 Nakladatelství - Fragment








 Anotace -
 Myslíte si, že vidět, o čem ostatní sní, je skvělé? Naopak, je to děsivé, nebezpečné a může vás to stát i život.

Jmenuju se Janie a věřila jsem, že vím, co mě v budoucnosti čeká. Myslela jsem si, že jsem s tím smířená. Nesnesu však pomyšlení na to, že stahuju Cabela s sebou. On je skvělý a já na pokraji sil. Musím navždy zmizet, aby mohl žít naplno.
Může můj osud zvrátit cizinec, který mi vstoupil do života? A opravdu mě čeká jen zlověstná budoucnost a ani plamínek naděje na lepší dny? Musím si zvolit, čas běží a jde o život...

Proč jsem si knihu chtěla přečíst?
Tohle je závěrečná kniha trilogie o Janie a její schopností jako Lovkyně snů. Opravdu jsem zvědavá, jak to zkončí!

Příběh anebo co se tady děje
Případ s drogami, který prošetřovala Janie s Cabelem se šířil zprávami a nenechal Janie ani jediný kousek chvilky. Díky Cabelovi to však Janie zvládá a dělají si prázdniny u vody, bohužel, tahle bublina klidu praskne, když Janie zjistí, že se našel její praví otec a umírá v nemocnici na neznámou nemoc. 

Navíc je tu stále otázka, pro jaký život se Janie rozhodne ... karanténa a fakt, že se její dar začne vybírat daň až za velmi dlouho dobu ( jestli vůbec) a nebo vcelku běžný život, kde by svými schopnostmi mohla pomáhat na protidrogovém oddělení. Její rozhodnutí se ještě ztěžuje s dalšími fakty, které Janie zjišťuje a které jí dochází ...

Postavy
Tumblr_lemm9nineo1qbiwzvo1_500_large
Janie je stále stejná dívka, která kvůli své schopnosti byla donucena dříve dospět. Její život není vůbec lehký, žije s matkou alkoholičkou a také nepochází z bohatých poměrů. Díky její kamarádce Carrie a příteli Cabelovi je její život přijatelný. Cabel je přítel, který je ochotný vždy pomoci, je ochranitelský a do Janie opravdu zamilovaný. Matka Janie se v posledním dílu vyskytuje asi nejvíce. Ale co od této postavy čekat? Je to alkoholička a zatrpklá bytost, která po několik let nevytáhla paty z ložnice. Carrie se tu objeví jen párkrát a z téhle postavy mám opravdu dobrý pocit. Oblíbila jsem si ji už v prvním dílu a je mi líto, že ji zde byl dopřán tak malý prostor. Otce Janie tu poznáme jen z myšlenek a vyprávění ... 

Co si o knize myslím! 
575337_282561951864601_1280541049_n_large
Osudové rozhodnutí je skvělý název ... plný napětí a očekávání, jak se nakonec Janie rozhodne. Bohužel mi však tento díl přišel nejslabší a je mi to moc líto, protože jinak se Lise opravdu série povedla. Navíc konec se snažila autorka plně uzavřít, ale ten se jí moc nepovedl. Konec je uspěchaný a autorka by to jistě zvládla lépe. Ale na knize se mi líbilo, že alespoň více o Janie nejvíc, co to jen šlo. Už u ní nebylo žádné neobjasněné tajemství, jen budoucnost, která ji čeká.

  

Tímto bych chtěla velice poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář:

  1. Kniha mala niečo do seba, čítala sa pekne, ale tiež mi prišla najslabšia zo série, mohlo tam byť o nejakú akciu či dialógy viac 8(

    OdpovědětVymazat