Rc review - Mladší, Banka těl

Počet stran -  344
Rok vydání ve světě - 2012
Překlad - Daniel Amcha
Nakladatelství - Fortuna Libri

Dívka stojí před strašlivou volbou. Rodiče jsou mrtví, bratr nemocný, za peníze se stane někým jiným. Komu může věřit? Nikomu...
Děj tohoto strhujícího románu pro teenagery se odehrává v budoucnosti.
Během smrtelné nákazy zahyne většina lidstva. Díky zázračnému léku, podávanému zpočátku jen velmi starým a velmi mladým lidem, zůstanou na živu jen starci a děti – a ti najednou stojí proti sobě. Mladým se chce žít a starým se nechce zemřít.
Aby se děti uživily, pronajímají prostřednictvím tajné organizace svá těla bohatým starým lidem, kteří chtějí znovu okusit mladost – a prodloužit si život. Hlavní hrdinka tohoto napínavého románu, Callie, se nechtěně připlete do cesty intrikářskému senátorovi, který chce vydělat jmění na tom, že těla dětem jednoduše ukradne a pronajme je navěky... Callie najednou neví, komu může důvěřovat – a do toho ji zasáhne láska...

Zaujala mě velice obálka, kde má postava každé oko jiné. To jsem se přikláněla k sci-fi nebo k něčemu takovému, ale po přečtení anotace jsem byla opravdu zvědavá, jak takový svět, kde žijí pouze staří a mladí lidé vypadá. Doufám, že to takhle tedy neskončí ...

Autorka
Lissa Price studovala fotografii a kreativní psaní, ale svět se jí otočil naruby díky jejímu skvělému učiteli. Kráčela se slony v Botswaně, plavala s tučňáky na Galapágách a spolu s tisíci nomády pozorovala západ slunce v Gudžarátu v Indii. Obklopovaly ji stovky afrických buvolů v Jihoafrické republice a naslouchala nejtiššímu pěveckému sboru na světě - když pozorovala stovky divokých sviňuch na pobřeží Oahu. Tančila v hliněné chatrči na svatbě v Indii a popíjela čaj s nejproslulejší celebritou v Kjótó. Když začala psát, nalezla nejpřekvapivější cestu k myšlenkám svých čtenářů. Žije na úpatí kalifornských kopců s manželem, kde je příležitostně navštěvuje jelen.

Série Starters je její prvotina!
Příběh aneb co se tady děje
Tumblr_lioavm9jfb1qd7aqmo1_500_large
Dostáváme do vzdálené budoucnosti, kterou velice pozměnila válka. Lidstvo se tedy rozdělí na dvě skupiny, které dostali při válce protilék vůči všem nákazám. Starší lidé si žijí život plný radovánek, večírků a nákupů. Nemají starosti, protože za svůj prodloužený život si mohou našetřit tolik peněz kolik potřebují. Jejich vnoučata nebo vzdálení příbuzní se mají také dobře, ale oproti tomuto krásnému a bohatému stylu života existují Mladší. Skupina, které byl podán protilék a jejich rodičům ne. Někteří se automaticky stali sirotky a byli převezeni do různých institutů, ze kterého se už nikdy nemusejí vrátit,  nebo žijí na ulici jako mladá Callie se svým mladším a nemocným bráškou Tylerem a kamarádem Michaelem.

Tumblr_m8ea9dnyjr1r1i8afo1_500_large
Tento život bez rodičů, plný hladu a starosti o brášku není pro Callie žádná hra. Snaží se seč jí síly stačí, ale aby mohla Tylerovi dopřát lepší lékařskou péči, rozhodne se jít do Banky těl. Tedy do ,,firmy,, Prime Destinations kde si Starší pronajímají za honosnou částku peněz těla Mladších. Callie se to z celého srdce příčí, ale potřebuje peníze a tak se upíše ke třem pronájmům. Jenže netuší, jak jí toto rozhodnutí změní život.

Keep_calm_large
Callie jsem si oblíbila po několik stránkách. Nedokážu vymyslet žádnou událost, se kterou bych s ní nesouhlasila. Opravdu skvěle mi sedla. A ano, i tady se nám už rýsuje milostný trojúhelník a i když není zcela zřejmý, tak já už vím, do jakého týmu půjdu. Když vezmeme v potaz, že tato série je jen DVOJDÍLNÁ, tak jsem opravdu zvědavá, jak se s Calliiným románkem autorka popere. Tyler byl takové zlatíčko, které se snaží chránit svojí sestru. V některých chvílích mi ho ale opravdu bylo líto ... Michael moc prostoru v knize nedostal, ale i přes to bylo poznat, že s Callií má jisté pouto, jak silné, na to si budeme muset ještě chvíli počkat. Blake je senátorův syn a moc hezký kluk, který Callie v lecčems pomohl.

V této knize je docela dost postav, které si píší svůj příběh. Každá postava je originální a skvěle popsaná. Smekám před autorkou!

Co si o knize myslím!
Jestli jste to ještě z mých předešlých vět nepoznali, tak jsem z knihy opravdu nadšená. Stránky ubíhali ani nevím jak a nenašla jsem snad žádnou podobnost. Tento dystopický svět se Lisse opravdu povedl a já se nemůžu dočkat na druhý díl Starší, který je zároveň i posledním dílem. Zrovna u této série je mi to líto, ale doufám, že autorka dopíše sérii ve stejném duchu, jako první díl!

Bojem o přežití to jen začíná ...

Tímto bych chtěla velice poděkovat nakladatelství Fortuna Libri za poskytnutí recenzního výtisku.

Hodně povedený Book trailer ;)