Rc review - Percy Jackson : Moře nestvůr

Díl - 2.
 Počet stran - 303
 Rok vydání v ČR- 2010
 Rok vydání ve světě - 2007
 Překlad -  Dana Chodilová
 Nakladatelství - Fragment

Percy Jackson už si zvykl na to, že není jen tak obyčejný kluk z New Yorku - jako syn boha moří Poseidóna patří do dvou světů, lidského i mytologického, kde se to hemží záludnými a krvelačnými nestvůrami. A spousta těch příšer, které dřív znal jenom ze starých řechkých pověstí, mu teď usiluje o život... Po nečekaně klidném školním roce se poslední den před prázdninami na Percyho sesype celá lavina problémů - hodina tělocviku se promění ve vybíjenou s lidožravými obry, kamarád Grover se dostane do problémů a Táboru Polokrevných hrozí zničení. A tak se Percy a jeho přátelé vydávají na další nebezpečnou výpravu..

Proč jsem si chtěla knihu přečíst
Je to jednoduché. Tyto dobrodružné knihy často končívají napínavým koncem, takže kdo by si nechtěl přečíst pokračování? Navíc, baví mě se vracet do Tábora polokrevných, kde mýtické postavy volně žijí.

Autor
Tumblr_m64yarlnwf1rzosqdo1_500_large Rick Riordan se narodil roku 1964. Téměř 15 let působil jako učitel angličtiny a historie na veřejných i soukromých školách v Kalifornii a texaském San Antoniu. Po těžkém rozhodování se povolání učitele vzdal a začal se plně věnovat psaní knih pro děti i dospělé, ze které získal řadu cen, mimo jiné i 3 nejprestižnější americké literární ceny v žánru mystery. Momentálně žije v San Antoniu se svou manželkou a dvěma syny.

Příběh aneb co se tady děje
Tumblr_lx7z5ofpxd1qan919o3_250_largePercy ukončuje školní rok soukromé školy, ze které ho skoro nevyloučili, ale díky nešťastné příhodě je stíhán z poškozování veřejného majetku, ale nejen Percy má potíže. Co teprve tábor! Někdo vpustil jed do Thaliina stromu a tím poškodil ochranou bariéru tábora ... v táboře už tedy není bezpečno a Cheirona odvolali z funkce, jelikož se domnívají, že za otrávení stromu může on.

Percymu se navíc zdají podivné sny o jeho kamarádovi Groverovi ve svatební šatech ... je to snad nějaký žert? Grover se před nějakým časem vydal hledat Pana, ducha přírody, ale zatím se ještě nevrátil. Možná to znamená, že má potíže a Percy neváhá a společně s Anabeth a Tysonem ( mladým kyklopem ) jdou zachránit jejich kamaráda a tábor. Jenže to jde jen tak, že zachrání borovici ... co by ji asi tak mohlo zachránit? Jediný způsob, jak uzdravit borovici je najít zlaté rouno ...

Tumblr_m72ejibf5m1rb2hlso1_500_largePercy je pořád stejně nezbedný a odvážný, jak v prvním díle. Pro své kamarády je ochoten nastavit krk a vydat se i na tu nejšílenější výpravu. Jsem zvědavá, jak se Percy s přibývajícím věkem bude měnit a společně s ním i ostatní. Anabeth je odvážná chytrolínka, co dodat? Grover je opravdu veselá postava knihy, i když se o to nesnaží. Nechci spoilerovat, ale do horšího zábavnějšího problému se snad ani dostat nemohl. No jo, kdo umí ten umí. Luke je záporák příběhu a i když už bylo v knize řečeno, že je Luke starší, tak tady mi přišel ještě dospělejší než předtím. A překvapivě velký prostor dostala i Clarisse, dcera Aresova, která se zoufale touží zavděčit svému otci a zkosí vše co by jí mohlo stát v cestě ... v knize se mihne i plno mýtických postav ...

Co si o knize myslím já
Jak už víte, jako první jsem viděla film a až poté jsem si přečetla knihu. Film a kniha jsou naprosto rozdílné věci, ale obě mají v sobě něco hezkého. A já jsem si tuto sérii ( i když mám za sebou pouze dva díly ) zamilovala, protože v příběhu najdu vše, co bych si od knihy přála. Dobrodružství, přátelství, nebezpečí a pro takového milovníka historie se tu najde přímo zlatý důl v podobě mýtických postav!

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Moře nestvůr si můžete zakoupit na oficiálních stránkách nakladatelství Fragment.