neděle 15. července 2012

Posuď knihu podle obalu - 53

Toto meme je pořádané kažkou neděli Syki z knižního doupěte. Cílem je vybrat si jakoukoliv obálku. Českou nebo originál? Na tom nezáleží, hlavní je, aby jste popsali obálku. Proč se Vám líbí nebo nelíbí, co Vás zaujalo... Více informací tady.
 
Rebelky


Rebelky 
Deset věcí, co jsme provedly ( a asi neměly )


Sarah Mlynowska


Srpen 2012, Jota






Anotace -
2 holky + 3 kluci + 1 dům – rodiče = 10 věcí, které April a její kamarádka Vi provedly a (rozhodně, možná, nejspíš) neměly.

Kdo by se v šestnácti nadšeně nenastěhoval ke kamarádce a nebydlel si pěkně bez rodičů, když se k tomu naskytne příležitost? I když slovo „příležitost“ možná není docela přesné. April totiž musela svému otci malinko zalhat, aby to vyšlo (č. 1: „Lhaly jsme rodičům“). Jinak jsou ovšem ona i její spolubydlící Vi naprosto zodpovědné a schopné postarat se o sebe! Jak se jim vlastně povedlo „Vykašlat se na školu“ (č. 3), „Uspořádat šílenou pařbu“ (č. 8), „Koupit vířivku“ (č. 4) nebo „Ubytovat uprchlíka“ (č. 7), to pro ně zůstává jednou velikou záhadou.

Sarah Mlynowska v tomto bujarém a hořkosladkém příběhu propátrává srdce i mysl dívky, která si poprvé zkouší samostatný život. April se musí během několika měsíců vypořádat s milostným trojúhelníkem, naučit se vyprat prádlo a smířit se s tím, že její pečlivě poskládaný svět se možná právě rozpadá… kousek po kousku.
 
Napřed jsme byla kapánek zklamaná, že nakladatelství nezanechalo původní obálku s dívkou a chlapcem, vyměňující si zamilovaný pohled, ale pak jsem si pořádně prohlédla českou obálku a zalíbila se mi daleko více. Cover je jednoduchý, vévodí mu velké bílé srdce s červeným nápisem Rebelky. K tomu dvě rozesmáté dívky a obálka je hotová. Líbí se mi její podoba, i když někteří se na ni možná budou dívat jak na typický pubertální román. Anotace mě na knihu navnadila, vás ne? A už se těším, až mi v knihovničce bude zářit zelený hřbet knihy :D

2 komentáře:

  1. ježíš, ta obálka se mi vůbec nelíbí! :/

    OdpovědětVymazat
  2. Anotce vypadá zajímavě :) Akorát jak jsi napsala vypadá to jako typický pubertální román :D
    ale třeba knížka překvapí :)
    Obálka se mi docela líbí, jde vidět o čem a o kom ta knížka bude :)

    OdpovědětVymazat