Rc review - Brisingr

Rok vydání ve světě - 2008
Počet stran - 656
Překlad - Olga Staníčková
Nakladatelství - Fragment

Anotace-
Přísahy, zkoušky oddanosti, mocné síly se střetnou…
Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně…
Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, ve kterém nechybí ani Safiřin něžný humor. Třetí díl fantasy série z pera Christophera Paoliniho se těší na své čtenáře!

Tato série má opravdu něco do sebe a už jen sledovat vývoj autorových dovedností spolu s růstem (jak fyzickým tak psychickým ) Eragona je zážitek.

Autor
 - se narodil 17. listopadu roku 1983 v Jižní Kalifornii. Jak převážně všichni víme, Christopher začal psát Eragona už ve svých 15 letech. Nikdy si nemyslel, že by jeho kniha ,,pro radost,, mohla vyjít nebo se dokonce stát bestsellerem. Autor rád při psaní poslouchal vážnou hudbu ( Beethoven nebo Wagner) Nechával se inspirovat přírodou v Montaně. Jeho knihu vydalo jeho rodinné nakladatelství Paolini International LLC. Všechny postavy si Paolini vymyslel, až na tajemnou bylinkářku Angelu, kterou můžeme poznat v podobě jeho sestry Angely. Po velkém úspěchu Paoliniho knihu začalo vydávat nakladatelství Knopf Books for Young Readers.

Příběh aneb co se tady děje ( Lehké spoilery )
Eragon_andrielisilien_largeDračí jezdec Eragon se rozhodl pomoci svému bratranci Roranovi a vydali se tak zachránit Katrinu do tajemného a Ra´azaky obklopeného Helgrindu. Najde tam však někoho, kdo způsobil lidem okolo sebe mnoho bolesti. Co s tím Eragon udělá? S přibývající blízkostí ke králi Galbatorixovi se ochrany okolo Eragona zvětšují díky 10 kozelníkům/elfům, které poslala elfská královna Islanzadí.

Galbatorix vymýšlí různé překážky pro Vardeny ... vysílá Murtagha s Trnem; očaroval své bojovníky, aby necítili bolest a další hrůzné věci v podobě snad nikdy nekončících soubojů. Eragon odcestoval za trpaslíky do Beorských hor, kde se bude volit nový vůdce trpaslíků. Však dávné sliby na sebe nenechají čekat a  Eragona se pokouší zabít skupinka trpaslíků.

Eragon jako Dračí jezdec potřebuje meč pro jezdce (jeho bývalý meč mu v druhém dílu sebral Murthag) Dozvídá se, že k takovému meči potřebuje Zářocel, kov, který už několik let nikdo nenašel...

Je minulost taková, jak se na první pohled zdá? Brisingr odhalí dávná tajemství, která vám opravdu vytřou zrak!

62127870_large
U Eragona je poznat, jak s hlavní postavou dospívá i sám Christopher. Stále se učí, ale co mu nyní přijde normální, by mu tehdy přišlo nemožné. Eragon se změnil a sám si někdy říká, jak k to mu došlo... Safira stále obohacuje příběh milými hláškami a hrozně jsem si ji oblíbila. Arya je zajímavá osobnost, odtažitá a smutná a vždy dělá, co je potřeba. V tomto dílu jsme se s ní trochu více poznali a  doufám, že jim to s Eragonem nějak vyjde, je mi ho jinak hrozně líto. Z Rorana se stává obávaný voják, uvidíme, jak dlouho mu to vydrží. Máme tu pohledy jak ze strany Eragona a Rorana, tak i z ženské části Nasuady. Příběhu to nijak neškodí, ba naopak. Dostává to větší spád a Christoper má tím pádem větší možnost se vypsat.

Co si o knize myslím já
Paoliniho dovednosti se nepochybně díl od dílu zlepšují a já nedokázala Brisingra odložit z ruky. Jedná se o ( nebo alespoň pro mě) o jednu z nejlepší fantasy, co jsem četla. Líbí se mi, že zde jde pořádně jen o boj a romantika, že není v hlavní roli. Jsem opravdu zvědavá, jak Paolini dokáže vše vysvětlit a vyřešit v posledním dílu této Dračí série - Inheritance.

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.