úterý 5. června 2012

Review - Oběť



 
     Název - Oběť
     Autor - Andrea Cremer
     Díl - 3. 
     Rok vydání - 2012
     POčet stran - 383
     Nakladatelství - Knižní klub







Anotace - 
Calle se podařilo přivést na stranu Hledačů Rena, který se měl stát jejím druhem a vůdcem smečky. Tím se však ocitla v nepříjemné pozici – Ren i Shay po ní touží a na tom, koho z nich si vybere, závisí jak její osobní štěstí, tak osud smečky a výsledek výprav za mocnými artefakty, které Shayovi umožní bojovat s magií Strážců a porazit nejmocnějšího z nich, Bosquea Mara. Calle nezbývá než na čas zapomenout na hlas svého srdce: začíná dobrodružný a smrtelně nebezpečný hon za zbývajícími částmi elementálního kříže, zbraně, která jako jediná může zvrátit válku ve prospěch Hledačů. Mrtvých na obou stranách přibývá, a jak se blíží závěrečná bitva, pro Callu je stále obtížnější zachovat neutralitu. To ale ještě netuší, že největší oběť je všechny teprve čeká…
 
Reakce po dočtení - Ten konec, teda... 

Může naspoilerovat předešlé díly!

Tumblr_m3a5h9c91r1qbe3h4o1_500_largeCalla stále přebývá u Hledačů, tedy u lidu, který celý svůj život pokládala za nepřátele. Ale díky Shayovi, klukovi, kterého zachránila před medvědem v horách, se celý její život změnil. Stojí o to Calla vůbec? Miluje Shaye natolik, aby překousla nynější styl její života, kde všude číhá smrt a bolest? A Calla také nezapomíná na Rena, pro kterého se vydala na záchranou misi s Ariadne. Renovou sestrou. 

Válka mezi Hledači a Strážci je naspadnutí. Jenže Scion-Shay stále nemá celou zbraň, bez které nedokáže svůj osud naplnit. Nyní má meč z jeskyně Haldis - živel Země - a stále mu chybí živel Vítr, Voda a Oheň. Pokud chtějí Hledači v čele se Scionem vyhrít válku, musejí mít celou zbraň. Jenže všechny části zbraní jsou chráněné a opratřené všemi různými triky proti vetřelcům a vlci možná nejsou jedinou hříčkou Strážců... 

Wallpaper811534_largeNa cestě za vzácnou zbraní se však skupinka hrdinů musí postavit všelijakým temným mocnostem, avšak cena za budoucnost je vysoká a ne vždy se všichni zachrání...Když jsem začala číst, tak jsem nevěděla co si mám o knize myslet. Myšlenkové pochody Cally Torové mě místy opravu, ale opravdu štvaly! A co pak přihrávky obav a pochyb, když se jednalo o Shaye nebo Rena. Myslela jsem, že vzteky knížku zaklapnu a vrhnu se na Divergenci, kterou jsem si v ten čas koupila. Ale byla jsem statečná a četla dál. A taky se to vyplatilo.

282634_325022980907465_1642508581_n_largeZhruba v půlce se kniha začíná ubírat lepším směrem a já jsem se přistihla, že otáčím stránky s nedočkavostí, jak to nakonec dopadne. Andrea Cremer má opravdu talent, co se týše úseků. Ve všech třech knihách série Smečka, jsou části, které mě opravdu baví a jsem ráda, že mi kniha padla do rukou, ale pak se objeví úseky, které bych nejraději přeskočila a ani bych nemrkla!

Co se Cally týče, tak o té můžu jen říci, že mi opravdu nepadla do noty. I když je to odvážná bojovnice a vůdkyně, tak stejně jsem se s ní nesžila. Shay ve třetím dílu 100% dospěl. Už není to děcko z prvního dílu, který Callu nabádal k porušování zákonu. Nyní je to Scion, na jehož bedrech leží osud všech. Neoblíbila jsem si ho, ale už jsem ho aslespoň reskektovala. No a Ren na konec! I když jsem o něm básnila jak v recenzi na Smečku tak i na Vzpouru, ale nemůžu si to nechat ujít. Ren je prostě tahač příběhu!
 
4830813307_5a841f9399_z_large
V knize narazíme i na několik úmrtí, a obzvláště u jednoho jsem musela zatnout zuby smutně si povzdechnout a číst dál. V knize najdeme vše - lásku, tajemství, boj, smrt, odvahu, přetvářku, odhalení, ... a obět! Na konci knihy každý musí podstoupit oběť, aby na světě bylo lépe, jeden ovšem bude muset obětovat i kus sebe.


☺☺☺a půl/☺☺☺☺☺

Žádné komentáře:

Okomentovat