sobota 19. listopadu 2011

Můj názor na Rozbřesk

I když jsem slíbila, že hned po skouknutí filmu a po příjezdu domů vám přednesu můj názor na knihu, tak jsem se doma sesunula do postele a umřela. Nebyli jsme jen v kině, ale rovnou jsme vzali i nákupy na vánoce, u kterých jsem úplně vyhořela. Ksakru, nemám ani jeden!


Ale abych se vrátila k filmu. Film byl...byl... super! Nevěřila jsem, že se mi to bude líbit.



Hned na začátku se nám naskytá pohled na reakce na svatbu Jacoba, Renné, Charlieho. Následují přípravy na svatbu, které jsou vcelku vtipnými. Bylo hezké vidět, že Alice skutečně žije přípravami svatby. Celá svatba byla jako ze snu. Jako z pohádové říše. Všude bílé květiny. I když jsem si ji takhle vůbec nepředstavovala, tak to bylo nádherné. 






Po svatbě následovala cesta na ostrov Esme a po té svatební noc. Jak jsme viděli v traileru, filmaři vzali na vědomí vše co bylo v knize. Prokousnuté polštáře, zničená postel->celkově zdemolovaná ložnice, modřiny a Edwardovu reakci.

Udivilo mě, jak je film podobný knize.


A těhotenství. Od této chvíle se dalo napětí krájet. Bylo úžasné, jak se za těch 14 dnů Bella změnila ( i když s pomocí počítače ;)) Jak byla vychrtlá, flekaté břicho od modřin a tak bych mohla pokračovat do nekonečna...v knize se Edward ještě držel, ale aby to mělo šťávu, tak filmový Edward je naštavý, že se Bella rozhodla nechat si ten plod podle vlastního uvážení a tím si podepsat rozsudek smrti.




 A po celý film se nám naskytovaly malé útržky z Jacoboba pohledu. Nebylo jich moc, ale já si je užívala. Pojetí vlků zde bylo úžasné. Vidět, jak se dorozumívají jako vlci... super. Abych pravdu řekla, z tohoro filmu jsem úplně přehodnotila pohled na Jacoba. Myslím v kladném slova smyslu.

Opravdu zde vidíme, jak Jacob trpí a jak mu na Belle záleží.


A ještě jednou musím pochválit zpracování vlků - krása!



  A když už jsme u toho Jacoba, byla by chyba nezmínit se i o otisknutí do Renesme. Byla jsem nadšená, jak znázornili otisk. Sestřih ukázek z budoucnosti Renesme a Jacoba, kde se ozývá hlas toho, co Jacob řekl Belle v Novém měsíci - Je to jakoby gravitační síla přestala existovat a na zemi tě držela ona.... Nevím, jak to přesně bylo...


 Film končil porodem - jak jinak. Bylo to rozmazané a rychlé, přesně tak, jak to Bella popisovala v knize. Ale skvěle jsme viděli všechno. Že je to divné? Vůbec ne. Byl to vážně masakr. Všude krev a zvuk lámání kostí.

A proměna? Jedním slovem - Páni! Filmaři nám znázornili proměnu buněk v těle Belly. Jak jí tkáně shoří na škvarek a pak jak zesílí na buňky upíří. Jak všechna zranění mizí (vidíme i, jak se páteř uzdravuje) a jak se její poškozené tělo mění na tělo dokonalé.


Jediné, co můžu vám můžu doporučit, je film vidět a sám se přesvědčit, že je to dobře natočené.





Žádné komentáře:

Okomentovat