sobota 20. srpna 2011

Recenze filmu - Red riding hood




Název - Red Riding hood
Režie - Catherine Hardwicke
Rok výroby - 2011
                         Hrají - Amanda Seyfried, Shiloh Fernandez, Max Irons, Julie Christie, Billy Burke

Od tohoto filmu jsem nemálo očekávala. Nehorázně se mi líbil nápad, že bude moderní Červená karkulka, když už byla i Popelka a bude i Sněhurka. Fakt, že to bude režírovat Catherine Hardwicke, která  - jak všichni víme - režírovala první díl Twilight ságy, byl docela zvláštní. Víte, myslela jsem si, že to bude romantické a místy tajemné, ale to, na co jsem se koukala, bylo romantické jen velmi zřídka.


 Film začíná náhledem do dětství hrdinky filmu Valerie. Je zde s kamarádem Petrem. Jenže uběhne deset let a oba se do sebe zamilují. Bohužel jejich lásce není přáno a matka Valerie zaslíbí svoji dceru jinému - Jindřichovy ( Ano, český překlad, v ang. - Henry)

Vesnice, ve které Valerie žije je zmítána strachem z vlkodlaka, který nenapadá lidi z vesnice jen když dostane něco na oplátku. Takže každý úplněk musí občané obětovat své nejlepší zvířata a bát se jestli to bude bestii stačit.

 Jenže to už nestačí. Po 13 letech se na obloze objeví Krvavý měsíc a to znamená pro vlkodlaka, že jestli chce někoho proměnit tak to musí uskutečnit jedině za Krvavého měsíce. Nikdy jindy.




Jenže když počet úmrtí narůstá, zavolají si ustrašení vesničané na pomoc krutého lovce vlkodlaků - Šalamouna ( v originále - Solomona). Ten se svými muži obeznámí vesnici novinkami. Vlkodlak se po smrti změní zpět v člověka a že během dne může být jako normální člověk. Postraší je, že to dokonce může být kdokoliv z vesnice.


Hledá typické známky odlišnosti. Samotáře, blázny, vyznavače černé magie, čarodějnice,...
Jenže proč jediná Valerie slyší hlas toho vlkodlaka? A proč ji chce pro sebe?


Díky ošklivé náhodě se o tomto spojení mezi Valerií a vlkodlakem doslechne i lovec a prohlásí Valerii za čarodějnici. Použije ji jako návnadu pro vlkodlaka.


            
Jindřich s Petrem se snaží najít způsob, jak Valerii zachránit. A také že ho najdou.

 Myslím, že Jindřich je víc cute než Petr, ale to je jen z mého pohledu ;)


No jedeme dál.




Valerii se podaří osvobodit, ale jejich cestu ke svobodě zhatí vlkodlak i s Šalamounem, který za svoji krutost nemile zaplatí.

Autorka tohoto filmu se moc snažila, aby nikdo neměl ponětí, kdo je skutečně vlkodlak. A tak moc se snažila, až mi náznaky na Petra nebo babičku přišli někdy směšné a zvláštní.  Nepřipadalo by vám zvláštní vyznání jako -
,,Nejraději bych tě snědl?" Také byl ve filmu cítit podtext náboženství. Ale moc zase se mi líbí oficiální písnička k tomuto filmu.

A nemohla jsem se nesmát, když jsem uslyšela ve filmu známé fráze typu  -
 ,,Babičko, proč máš tak velké uši?"


Tak kdo je, ksakru, ten vlkodlak?


2 komentáře:

  1. Tenhle film jsem zrovna nedávno viděla :).. Docela se mi líbil.. hlavně člověk do poslední chvíle neví, kdo je vlkodlak.. já podezírala lidí :D to bylo děsný :D no pak jsem čučela, když se konečně objevil ten pravej :D

    OdpovědětVymazat