Recenze filmu - Percy Jackson

Kniha ->

Režie - Chris Columbus                                                               Autor - Rick Riordan
Délka filmu - 118 minut                                                                Rok vydání -  2009
Datum premiéry v Čr - 11.2. 2010                                               Počet stran - 400
Hrají - Logan Lerman, Alexandra Daddario,
 Jake Abel, Brandon T. Jackson

Ve škole to nemá nikdo jednoduché, zvlášť když je obklopen ctižádostivými spolužáky, mořem bublajících hormonů a otravnými dospělými. A co teprve když u vás diagnostikují dyslexii a hyperaktivitu s poruchou pozornosti a k tomu všemu se z vaší učitelky matematiky stane příšera, která vás chce zabít? Přesně v takové situaci se ocitl 12letý Percy Jackson, hlavní hrdina knihy Zloděj blesku, prvního dílu nové knižní série oceňovaného autora Ricka Riordana. Ve svém prvním románu pro mladé čtenáře Riordan propojil řeckou mytologii se strastmi současného dětství. A výsledkem je fantastická zábava…

Příběh se odehrává v životě - zatím nic netušícího - Percyho, který jako každý chodí do školy. Má kamaráda, se kterým si rozumí a jen tím, že s vodou je větší kamarád než ostatní, se od ostatním odlišuje. Někdy se mi stává, že písmena se mu před očima začnou rozplývat, ale to připusuje Dyslexii.

Percyho zde hraje Logan Lerman, který opravdu není k zahození. Ještěže tvůrci filmu sáhli po straším herci než po dvanáctiletém. Asi se usmysleli, že tmavovlasý Logan přitáhne více divaček. Příběh přeskakuje z normálního všedního života, do života kentaurů a různých mýtických potvor. Někdy mi šla z toho hlava kolem, ale jindy to bylo hezky zpracované.

Percy se po útoku své učitelky se svým ochráncem Groverem ocitá v Táboře dvojí krve. V táboře, kde jsou boje a výcviky pro polobohy. Tedy pro ty, jejichž otec nebo matka je bůh. Percyho otec je tedy Poseidon. Bůh z nejsilnější trojky.
A kdoby to nečekal? Percymu se hned zalíbí bojovnice Anabeth, dcera Athény. Ale bohové jsou na Percyho rozlobení. Myslí si, že on ukradl Diův blesk, protože jen dítě boha může něco takového způsobit. A proč by to neudělal ten, kdo má za otce Poseidona? Zeus  si usmyslel, že ho chce Poseidon sesadit z trůnu a udělil tak Percymu čas, do kterého mu musí blesk vrátit. Jinak bude válka.

Jenže tak, jako chce Zeus svůj blesk zpátky, tak i ostatní bohové jako Hádes si dělají zálusk na moc. Proto unesl Percymu matku. Tak se Percy vydává na záchranou misi a s ním jsou Anabeth s Groverem do podsvětí za Hádesem. Musí po státech najít tři Persefoniny perly, aby se pak z podsvětí mohli dostat na svobodu. Jenže u každé perly je nějaký problém, který je může stát život.
 Ale přes všechny potíže se do podsvětí dostanou a Percyho matku osvobodí. Ale co se stalo s bleskem? Proč byl ukrytý v Lukově štítu? Na to se musíte podívat vy. Vím, že tento film nepatří zrovna k novinkám, ale díky vtipným momentům jsem si tento film zamilovala a jen a jen doufám, že druhý díl bude na světě co možná nejdřív.

Naši tři hrdinové v reálném světě.