středa 13. července 2011

Review - Město z kostí




 Název knihy  - Nástroje smrti - Město z kostí
Autor - Cassanda Clare(ová)
 Počet stran  -416
 Rok vydání -  2009
 Nakladatatelství - Mladá fronta









Anotace -
Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy, kterou navíc spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvé tělo pak jednoduše zmizí.

Nejde jen tak zavolat policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk. A byl to vůbec člověk?
Zde se Clary poprvé setká s Lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony. Během čtyřiadvaceti hodin je Clary vtažena do jejich světa, její matka totiž zmizí a na samotnou Clary zaútočí démon.

Proč by se ale démoni zajímali o obyčejné lidi, jako je Clary a její matka? A jak je možné, že má Clary najednou "vnitřní zrak"? To by rádi věděli i Lovci stínů...

Reakce po dočtení  - Páni. Páni! PÁNI! 

Příběh - 
 mě totálně vtáhl do děje. Nemohla jsem knihu pustit, dokavaď jsem ji nepřečetla, protože fakt, že by mi mohlo něco ujít mě dost rozčiloval. Zamilovala jsem si naše hlavní dva hrdiny hned, jak měli prostor k jejich slovním hříčkám. 

Svět je jiný, než ho známe. Tedy alespoň z pohledu Lovců stínů. Lovci stínů zbavují svět démonů a udržují rovnováhu mezi Podsvěťany (upíři, vlkodlaci...) Mezi ně patří i Jace, kluk, který před Clary zabil se svými kamarády jednoho chlapce. Nebo si to Clary alespoň myslela. Protože nic není, jak se zdá a jak tomu bylo doposud. I Clary je vrhnuta do světa démonů a lidí, kteří být označováni vrahem by bylo je pochválit. Jenže co se to děje? A kdo unesl matku Clary? A kdo zaútočil na samotnou Clary a co vlastně chtějí po obyčejném člověku? A máme tu háček. Clary není člověk. Nebo ne úplně. 
Lovci stínů přetrvávají v Institutech. Zde bydlí, zbrojí se a prostě... žijí. V historii Lovců stínů jsou boje, které my - civilové - nemůžeme znát. Ve světě lovců je něco jako hodná vláda - Spolek. A jako jeho opakem je Kruh. (hned se mi v mysli vyobrazil  horor, fuj) Kruh dříve ovládal Valentýn - nejproradnější z Lovců, který byl ochoten jít přes mrtvoly aby dosáhl svého,  ale ten je podle všeho mrtvý.

Nástroje smrti  - Pohár smrti - po tomto nástroji se pátrá v prvním díle (dále je Meč duší a zrcadlo, jenže to nikdo neví, kde je)

Nechci tu psát moc spoilerů, abych vám vylíčila, jak skvělá kniha byla, ale jediné co můžu říct je, že to tato série patří k mým nejoblíbenějším a to jsem před pěti minutami dočetla druhý díl.

Kdo se mě získal? 
Jace Wayland. Jaké překvapení, že?

Zajímavé na knize je, že když už si konečně myslíte, že je konec trochu předvídatelný, tak se rázem všechno změní. A hlavní překvapení přijde závěrem knížky. Pro mě to byl takový šok, že jsem to musela zajíst Snickerskou ;)

Hodnocení - 
Jak už jsem několikrát napsala - úžasná kniha. Děj mě bavil a bylo to originální. Slovní hrátky v čele se sarkazmem byly hezké zpestření a Cassandra si získala dalšího čtenáře, který se zbláznil do její série. Jen mě mrzí, že se zatím čtvrtý díl s názvem City of Fallen angeles nehodlá vydávat. 

  ☺☺☺☺☺/☺☺☺☺☺


2 komentáře:

  1. Ano, ano. :D Souhlasím s tebou... úžasná knížka, už se nemůžu dočkat, až si přečtu pokračování :) A máš pravdu, konec byl naprosto dechberoucí.

    OdpovědětVymazat
  2. přesně ;) teď jen čekám na třetí díl a modlím se, aby to mezi Jacem a Clary nějak šlo udělat, prostě to musí nějak jít! ;)

    OdpovědětVymazat