RC review - Temná akademie, Rozpolcení

Autor - Gabriella Poole
Díl - 3.
Počet stran - 286
Rok vydání v ČR - 2013
Rok vydání ve světě - 2010
Nakladatelství -  Fragment

Darkova akademie začíná nový semestr ve starobylém Instanbulu. Cassie je vznešeností města nadšená, nemá ale sílu na to, aby si pobyt pořádně užila. Musí si zvolit mezi privilegovaným světem Vyvolených a svými nejlepšími přáteli. Cassie stojí před osudovým rozhodnutím, které jí může změnit život jednou provždy. Mezitím se městem plíží vrah a podezření může padnout na kohokoliv...

Příběh aneb co se tady vlastně děje
Instambul 🌄Třetí ročník je tu a Darkova akademie se jako každý rok přestěhovala. Letos to je Instanbul. Isabela je smutná, jelikož Jake se rozhodl po posledních událostech v New Yorku přerušit studium na akademii a tím i vztah s ní. Ale Isabella není sama kdo má starosti s klukama. Cassie se stále  neudobřila s Ranjitem. Pořád je na něj naštvaná, že nebojoval za jejich vztah, ale svůj spor nemůžou vyřešit, protože Ranjit záhadně zmizí.

Mezitím se Cassie začíná sbližovat s Vyvolenými a prvně pociťuje, že je jí mezi nimi vlastně i dobře. Hlavně s pohledným Richardem, kterému postupně začíná promíjet incident, který se stal v Paříži... jenže tyto nové známosti a večírky po Vyvolené jsou v rozporu s přátelstvím s Isabellou. Na mladou Argentinku už Cassie nemá čas.

Cassie se toho začíná dozvídat více o světě Vyvolených a nové informace v podobě tří starých a mocných artefaktů ji vyrazí dech. Možná, že by se přece jen budoucnost mohla obrátit k lepšímu. Radost jí ale překazí postupně nalezené mrtvoly, které se objevují v blízkosti akademie... stane se to i Ranjitovi, který je pořád nezvěstný?

Keiko stammt aus...Cassie je mi docela sympatická. Mladá dívka, která se snaží vyrovnat se vším, co jí život připletl do cesty. A že je toho hodně. Je obětavá, tvrdohlavá a schopná se postavit za své kamarády. Isabella je převážně v knize za šedou myšku, což je docela v rozporu s prvními předešlými díly, kde překypovala energií a dobrou náladou. Bohužel se v tomto díle moc neprojevuje. Richard ale zde dostal velký prostor. Stal se tu druhou rukou Cassie. Je pohledný, chápající a zábavný, kéž by byla Cassie schopná se do něj zamilovat... nebylo by to tak těžké jako kdyby nemilovala záhadného Ranjita, který se objevuje v knize jen zřídka. Líbilo se mi, že autorka vyzdvihla jeho temnější stránku osobnosti. Více prostoru tu dostali i Vyvolení jako sympatická Aiša a její přítel Cormac. Nesmíme také zapomenout na Sira Alrica, ředitele školy, který má pořád co skrývat.

:(Co si o knize myslím
Kniha se čte velmi dobře. Hrozně mě baví, jak se akademie pořád stěhuje, protože autorka může zaujmout neohranou krajinou a popisovat zdejší kulturu. Tuto sérii mám ráda, ale třetí díl mi přišel o trochu slabší než díl druhý. Možná to bylo abstinencí okouzlujícího Ranjita, nevím, ale nedostala jsem se do čtecího deliria, kdy zkrátka musím číst. Je to pohodové čtení přes den nebo do vlaku. Průměrná linie knihy se zvedla až ke konci, kdy mě autorka zase odrovnala nečekaným koncem. Jsem jen a jen zvědavá, jak se autorka potrápí se závěrečným dílem.

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.