Rc review - Spoutaní

Autor - Gabriella Poole
Díl - 2.
Rok vydání ve světě - 2010
Počet stran - 270
Překlad - Čeněk Matocha
Nakladatelství - Fragment

Před začátkem nového semestru se Darkova akademie stěhuje do New Yorku. Cassie už není nováčkem, který jen tápe. Stala se silnou osobností, odhodlanou skrýt svá tajemství. Poté, co byla přijata mezi Vyvolené, se musí vyrovnat se svými neuvěřitelnými schopnostmi. Její láska ji přivádí do nebezpečí a zlovolný duch v jejím nitru získává stále větší moc. Zvládne se Cassie postavit mocným silám a nenávisti? Zachrání své přátele od strašlivého osudu, anebo je zahubí, aby spasila sama sebe? Kdekoli se objeví Darkova akademie, tam je smrt nablízku..

První díl zkončil docela uzavřeně, ale nabádá nás k přečtení dalšího dílu a já jsem rozhodně zvědavá, kam to bádání povede.

Příběh aneb co se tady děje
Cities_business_city_center_005354__largeCassie jela na vánoční prázdniny domů, ale za celou tu dobu se donutila nenakrmit svého nového ducha, s nímž se ihned zařadila do skupiny Vyvolených. S krmením má Cassie velké obavy, a ty se ještě zvýší s poznáním, že se bude muset krmit ze své kamarádky a spolubydlící - Isabelly. Z Cassie a pohledného Inda Ranjita už je oficiální pár. Baví se, zažívají hezké chvilky... a pak na řadu přijdou i ty méně hezké.

S přibývající doubou strávenou ve škole, která se tento rok přestěhovala do New Yorku, se věci velice mění a Cassie si je jistá, že to není hezká změna. Zjišťuje, že jako osoba, která nedokončila proces s uložením Ducha se stává výjimečnou a získává zvláštní schopnosti. Jake se před ostatními skrývá a je strašně tajnůstkářský. Pomalu už nemluví ani s Isabellou, se kterou se dali na konci prvního dílu dohromady. A stále pátrá po vražedkyni jeho sestry - po Kateřině.

319037_508702505821750_1352995667_n_largeS Ranjitem, krmením, rozhovory s Estelle - vzácným Duchem, Kateřinou a Jakem, který po ní vytrvale pátrá. Rada Starších se začíná ozývat a vyhrožuje Ústraním ...

Cassie je na svůj duševní stav, kdy má v těle Ducha, silná a odvážná. Nedokáže svoji zatvrzelou povahu kontrolovat a to s její nově nabitou mocí není dobrá kombinace. Ale líbí se mi, jak si s jejím chováním a zvykáním autorka poradila, vypadá to reálně. Ranjit je jako v předešlé knize stále záhadou. I když ho už poznáváme více, tak pořád ho tu není dost. Vídáme ho hlavně když je s Cassie a jsou zamilovaní nebo když jsou rozhádaní, žádný nestranný pozorovatel tu bohužel není. Isabella se už jako po několikáté ukáže jako zlatá kamarádka a oblíbila jsem si ji ještě více. Jake se pro změnu chová jako natvrdlý. Nechytne se pomocného lana, i když je jistě na potápějící se lodi. Také tu má větší prostor sir Alaric nebo jen hlas  Ducha Estelle v Cassiině hlavě.

Co si o knize myslím!
Celkově druhý díl rozhodně lepší, jak díl první. Autorka si zde pohrála s větším napětím a lidskými vztahy. Cassie se dostává do situací, které nejsou hezké, ale snaží se s nimi poprat co to jen jde.Jen co mi trochu nesedlo, byl rozhodující moment knihy, kde si autorka nechala hlavní triumf na další knihy, ale tím ubrala na kvalitě Spoutaných. Autorka si jistě polepšila a doufám, že v takové úrovni bude pokračovat i v dalších dílech.

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.