RC review - Krvavá horečka

Díl - 2.
Počet stran - 357
Rok vydání ve světě - 2007
Překlad - Jan Sládek
Nakladatelství - Jota

Recenze na první díl -

MacKayle Laneové zabíjí sestru a ona se rozhodne vypátrat jejího vraha. Netuší ale, že se tím současně vydává na dlouhou cestu plnou záhad, nebezpečí a také nelehkého sebepoznání. Seznamuje se s dvěma tajemnými muži, bohatým a nepřístupným knihkupcem Jerichem Barronsem a pro pozemské ženy neodolatelným dananským princem V’lanem, jenž jí nabízí pomoc. Chce-li přežít a dobrat se pravdy o sestřině smrti, musí dovedně využívat oba průvodce, jimž sama nedokáže věřit, a především najít Sinsar Dubh – milion let starou knihu černé magie ovládající svět nesmrtelných i smrtelných bytostí. Stínová říše Dananů dlouhá tisíciletí nerušeně existovala vedle světa lidí. Nyní ale zeď, která je dělila, mizí a Mac zůstává osamoceným bojovníkem za záchranu svého druhu.

Tumblr_mchz39slju1rp54kqo1_500_largePo skončení prvního dílu se neuzavřela ani polovina událostí, na které jsem byla zvědavá od začátku knížky. A neuzavřely se ani v druhém dílu. Musím říct, že autorka umí skvěle navodit tajemnou atmosféru.

Příběh aneb co se v knize děje
Život, kdy MacKayla Laneová řešila, kdy si má změnit lak na nehty, aby se jí hodil k oblečení, zmizel. Nyní musí řešit, jak přežít. za několik týdnů se Mac změnila z blonďaté maloměstské holky na černovlasou bojovnici, která bojuje o holý život. Jenže ani ta chvíle klidu, která následovala po hrozném setkání s Pánem a Vládcem není nekonečná. Po uzdravení následují potyčky s policií, protože někdo zavraždil policistu O´Duffyho, který vyšetřoval Alininu smrt. Dále se také objevuje záhadný stín pod oknem, kde spí Mac ... a někdo se Mac pokouší zabít, uvnitř v knihkupectví! Hledání po Sinsar Dubh stále pokračuje a Jericho Barrons tahá MayKaylu všemi uličkami, jen aby daný předmět moci našel. Co je na knize tak důležitého, že se kvůli ní zabíjí?

Na šachovnici se objevuje další protivník... nebo společník? Jmenuje se Rowena a je nejvýše postavenou vidoucí. Ukazuje se, že vidoucích je ve městě více, než by se zprvu zdálo. Jenže tím vystupuje jeden nepříjemný fakt, kdo je Jericho Barrons? A chce V´lane Mac opravdu pomoci nebo myslí jen na svůj prospěch? Mac ví jediné, věřit může jen sama sobě ...a do světa lidí se skrz tajemnou bránu dostává stále více Bojovníků tmy...

MacKayla se změnila, i když sem tam stále vnímáme tu marnivou blonďatou Američanku. Ale je mi zde více sympatická než v prvním dílu. Stále si však stojí umanutě za svým, i když by někdy měla poslechnout zcela logičtější okolí. Ale díky své neomalenosti se dozvídá stále víc a víc... a že toho je opravdu hodně, co je jí stále neznámé! Jericho Barrons je stále hrozně tajemný, což dává knize moc hezký tajuplný nádech. Je stále na pohled nepřístupný, ale i u něho už pozorujeme jistou změnu. Ani on nemá srdce z kamene...Rowenu už jsme potkali v prvním dílu, kdy se snažila jako stará baba promluvit s Mac. Nyní je nám však představena v úplně jiném světle. A Mac se seznámí i s další mladou vidoucí Dani. V´lane se nám zde ukáže také. Snaží se spřátelit s Mac, ale kvůli dřívějším incidentům mezi těmito dvěma se to nezdá být pro Mac uskutečnitelné. Uvidíme do dalších dílů... třeba jen přece V´lane není tak špatný a i on něm se v druhém dílu dozvídáme více věcí. Dále se v životě Mac objeví další dva chlapci ...

Samozřejmě se tu objevují i další postavy, ale postavy temnější strany ... Pán a Vládce, Bojovníci tmy, Lovci a bude se to hovořit i o Mallucém a jeho bratrovi Derekovi
Co si o knize myslím
Myslím si, že autorka už naplno pronikla do světa dananů, který si sama vytvořila. Už ví, kam se její myšlenky budou ubírat a pomalu se touto cestou vydává. Ví, co od příběhu chce a dává to svým čtenářům hezky podávané po malých kousíčcích. Jsem ráda, že se tato změna odehrála, protože kniha byla hned čtivější a záživnější. Další díl se bude jmenovat Horečka dananů!

Tímto bych chtěla nakladatelství Jota moc poděkovat na zaslání recenzního výtisku.

A tady jsem našla jedno moc hezké fanvideo, ale zkouknout je na vlastní nebezpečí. Sama jsem už přišla o jedno velké překvapení!  A řeknu vám ... myslím, že nám Moning ještě ukáže.