RC review - Poslední u bohů

Díl - 5.
Počet stran -  408
Rok vydání v ČR - 2001
Rok vydání ve světě - 2009
Překlad - Dana Chodilová
Nakladatelství -  Fragment

Jmenuji se Percy Jackson… Blíží se mé šestnácté narozeniny. V Táboře polokrevných však nechystáme oslavy, nýbrž výpravu do války. A místo blahopřání jsem si vyslechl dávné temné proroctví, které mi všichni tak dlouho tajili. Bitva, která může znamenat konec světa, začne docela nevinně, když mi přistane na kapotě auta bájný kůň Pegas… Ukáže se konečně, kdo stojí na straně dobra a kdo se přidal k vládci temnot? Kdo válku nepřežije a kdo z ní vyjde jako hrdina? Zápas o zachování civilizace začíná!

Displaypicture_large
Tak co bych k tomu mohla říci? Že bych přečetla všechny předešlé díly a poslední si nechala ujít? Ani nápad!

Příběh aneb co se tady děje
Poslední díl navazuje hned na události z předešlého dílu, kdy válka byla naspadnutí a Percy stál před svým velkým proroctvím, ve kterém sehraje velkou roli. Aby Percy mohl zachránit svět hrdinů a bohů a vyhrát nad Kronem, musí se toho ještě hodně naučit a obětovat.

Na svět lidí se valí uragán v podobě velikého a strašlivého obra Týfona, kterého už jednou ( ale jen o vlásek ) porazili bohové. Toho využívá Kronos a vyráží se svou armádou na nechráněný Manhattan. Polokrevní z tábora se snaží seč jim síly snaží, ale někdy je potřeba víc než jen hrubé síly ...

Tumblr_lx135je3cc1ql6j0no1_500_largeV tomto díle mi bylo Percyho i trochu líto, přesvědčený, že proroctví mluví o něm se vrhá do každého nebezpečí a opět prokazuje fakt, jak je statečný a obětavý. V tomto díle už bylo poznat, že i ostatní jsou si vědomi, že Percy má hlavní slovo a je hlavou všech plánů. Anabeth ... vyrostla z ní holka do nepohody, že by přesně takovou holku Percy potřeboval? Byla jako vždy Percymu po boku a Anabeth se musí postavit rozhodování, které rozhodne při mnohém. Grover je nyní v ošemetné situaci díky svému hledání boha přírody Pana ... Rachel  má záhadné vize, které ukážou jako víc než pravdivé ... jak je to možné? Má Rachel přece jen nějakou spojitost se světem bohů a mýtů? Luke, který hraje záporáka se nám zde představí ve velkém a my můžeme plně pozorovat jeho proměnu, důvody k jeho rozhodnutím, ...

Díky tomu, že je to už poslední díl se nám v průběhu knihy objeví plno postav ze série. Ukáže se nám Thalia, Bianca, Tyson a ostatní bohové ...

546257_436132689770337_978322064_n_largeCo si o knize myslím!
Myslím si, že Rick dokázal svoji sérii plnohodnotně zakončit a neunikl mu ani kousíček napětí či akce. Když jsem byla v polovině knihy, ptala jsem se, co se (proboha) může v té další polovině dít, když je to už tady tak skvělé? Dělo se toho ještě mnoho a mnoho a víc. Je krásné, jak spisovatel nechal vzájemné pouto mezi Percym a Anabeth růst tak dlouho. Trochu mi to připomínalo Hermionu a Rona z Harryho Pottera ;) I když je mi líto, že tato série už skončila, tak jsem moc a moc ráda, že jsem si ji přečetla. Jak už jsem tady jednou psala: pro milovníky mytologie, akce, napětí, legrace je tato série přesně to pravé, ořechové ;)

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.