úterý 25. září 2012

Review - Pod nekonečnou oblohou

Název - Pod nekonečnou oblohou
 Autorka - Veronica Rossi
 Rok vydání - 2012
 Počet stran - 327

První díl futuristické postapokalyptické trilogie na pomezí fantasy, romance a dobrodružného příběhu. Hlavní hrdinové, Aria a Perry, pocházejí ze dvou radikálně odlišných společenských vrstev a vlastně by se neměli nikdy setkat, natož navázat vztah. Aria patří mezi obyvatele uzavřeného, vysoce technicky rozvinutého a izolovaného města, Perry zase do nebezpečného přírodního světa. Když Ariu vykáží z města za zločin, který nespáchala, domnívá se, že ji čeká okamžitá smrt – ve volné přírodě nemá šanci přežít. „Divoch“ Perry je pro ni jedinou šancí, jak se zachránit. Zakázaná láska a rozpolcená civilizace vzbuzuje mnoho filozofických, morálních a etických dilemat zrcadlících se v neobyčejném vztahu dvou hlavních hrdinů.

Reakce po dočtení - A stejně se mi ta měnící obálka líbí!!!

Purple-space-cloud_www.fullhdwpp.com_-728x409_largeOcitáme se v době, kdy 21. století je již velice zastaralé období lidstva. V době, kdy stroje a věda dosáhla takových neuvěřitelných výsledků, že se společnost rozdělila na dvě strany. Ta dokonalá, technicky vyspělá. Lidí zde žijí v takzvaných Luscích a dómech. Neznají bolest, nemoci a dožívají se i 200 let. Děti jsou geneticky upravovány a díky Moudrooku se můžete dostat třeba do doby Římanů. Druhá skupina je skupinou divochů. Lidé z Lusků říkají této části Obchod se smrtí, protože ve vzduchu je díky éteru plno bakterií a zvláštních ... věcí. Lidé zde žijí v dřevěných domech a potravu si musí ulovit nebo vypěstovat. Dožívají se nízkého věku a díky éteru, se kterým žijí po celou svůj život se u některých divochů vyvinuly zvláštní schopnosti.

Tumblr_ma71glqdo71rz8afwo1_1280_largeÁrie si žila docela spokojený život. Tedy do té chvíle, kdy nezákonně opustili dóm a volně se potulovali po divočině. Bohužel tato výprava nedopadla dobře a lidé z vysokých míst rozhodli, že se Árie až moc provinila na to, aby nebyla potrestána. Vyhazují ji do Obchodu se smrtí. Díky divochovi Perrymu však prvních pár dní přežije a Árie se začíná učit, že život mimo Lusky možná nemusí být tak zlý. Že technika není všechno a že může být člověku i škodlivá ... Jak Árie, tak i Perry mají svůj cíl a společnými silami by se jim mohla cesta vydařit ...

Vůbec jsem nevěděla, co bych mohla od této knihy čekat. Ale když mi ji kamarádka půjčila, neváhala jsem a pustila se do ní. Už první stránka mě chytila a já četla a četla... a byl konec. Ani nevím, kdy se kniha přehoupla do poloviny natož k závěru. Čte se to neuvěřitelně lehce a autorka nám nabízí plno akce a nečekaných zvratů.

Tumblr_matn91qeqh1r2ysioo1_500_largeKniha je napsána z pohledů obou hlavních hrdinů. To se mi moc líbilo, protože jsme si tak mohli udělat skvělý obrázek o tom, co si ten druhý myslí. U nějakých myšlenek jsem se skutečně pobavila, jiné mě zase mrzeli, ale je to skutečně hezky popsané a autorka hezky zvládla popis klučičí části. Vlastně se mi možná i Perryho kapitoly četly snáze. Autorka si skvěle rozehrála několik her a má tak plno návrhů do druhého dílu, takže se určitě nemusíte bát, že by další psaní bylo nucené. Já Pod nekonečnou oblohou doporučuji všemi deseti!

☺☺☺☺ a půl/☺☺☺☺☺