pátek 13. července 2012

Review - Dcera kostí a dýmu

Název - Dcera kostí a dýmu
 Autorka - Laini Taylorová
 Rok vydání - 2012
 Počet stran - 366

Karou je nadaná, krásná a tak trochu záhadná sedmnáctiletá studentka na pražské umělecké škole. Její tajemství nezná ani její nejlepší přítelkyně Zuzana. Ráda kreslí chiméry, fantastické bytosti, a nikdo netuší, že tato mytická stvoření jsou její rodinou. Přichází a odchází skrze portál za svým zvláštním posláním, kterým ji její pověřil čaroděj, který ji vychoval. Neví, že ji sleduje smrtelně nebezpečný a mrazivě krásný anděl, a válka mezi světy dobra a zla brzy vypukne.

Reakce po dočtení - Proč se z kluků pak stanou emocionální trosky?!

Sedmnáctiletá Karou chodí na pražskou uměleckou školu. Modré vlasy nejsou jediné, co je na této dívce zvláštní. Maluje záhadná stvoření a často si musí odskočit na  záhadné ,,pochůzky." Nikdo však netuší, že její kresby jsou pravdivé a ta nelidksá svoření, že jsou její rodina. Do lidského světa přichází pomocí portálů a život si zpříjemňuje drobnými přáními, které dostává za služby pro chiméru Brimstonea. Mezi takové služby patří například i odkup zubů ( lidských, zvířecích,... ) ale na co je Brimstone používá? A proč se Karou nikdy nesmí podívat do ,,těch druhých dveří?"

Žije si dva životy a vše jde zatím dobře, i když často ji přepadává pocit, že je prázdná a že ji něco chybí, jenže co to je? Vše se změní, když se na portálech začínají objevovat vypálené otisky rukou. A později ji dokonce přepadne anděl! Nebo také seraf. Díky otiskům se v jednu noc, po celém světě rozhoří všechny portály a cesta za Karouinou rodinou chimér zmizí. Postupem času se zabijácký vztah mezi serafem Akivou a Karou změní k nepoznání... ale minulost těmto dvěma nepřeje a i přítomnost je nebezpečná záležitost.

Karou = Naděje... co to znamená?

Tumblr_m66dlksyzg1r13oj1o1_r1_500_largeNež jsem začala tuto knihu číst, nevěděla jsem, co mám čekat. Četla jsem plno záporných recenzí, kde jsem našla, že Taylor prý kopíruje cizí autorky a děj je přespříliš předvídatelný. Ale já  jsem si chtěla udělat na knihu svůj názor, takže jsem neváhala, jestli si ji přečíst nebo ne. A mě se kniha líbila. Líbí se mi originální nápad, kde chminéry žijí v jiném světě a vedou válku se serafíny a je do toho zamíchaný lidský svět s normálními problémy, kde je neodbytný bývalý nebo kde nestíháme domácí úkoly. Možná už je to staré klišé... ale jednou za čas to neuškodí ;)

S Karou mi trochu dělalo problémy sžít se a sem tam se mi to povedlo, ale je to docela komplikovaná osobnost, takže jsem ji nechala jako samostatnou postavu a dívala se na to jako divák. Akiva, samozřejmě krásný anděl, byl také docela oříšek. Ke Karou už ho táhlo něco od začátku, o to víc je závěr až moc náhodný. Ze začátku to byl mocný bojovník, ale ke konci už byl Akiva dost emocionálně založený, takže docela propadák. Tedy v tomhle směru. Trochu mi tím připomněl Edwarda. Knihu trochu zpestřila Karouina kamarádka ze školy, Zuzana. Byla zábavná postava a díky přáním, které se Karou plnily pak začala věřit i na další svět s chimérami.

Já v Praze nežiju a tak si nedukážu představit, jestli se autorka v Praze vyzná nebo ne, ale jako zdánlivému pozorovateli se mi takhle vykreslená Praha líbila. Možná ji sem tam přeceňovala a také se snažila nabudit atmosféru, která mi k tomuhle příběhu moc nehodila. Navíc jména byly vážně divná, například takový Kazimír, tak se dneska ještě někdo jmenuje?

Závěr knihy se pro mě docela táhl a už bylo jasné, kým Karou byla/je. Ale autorka to chtěla dobře vysvětlit a tak popisovala a popisovala až se v tom trochu ztratila. Byly tam docela časté skoky v čase, do minulosti a ještě vzdálenější minulosti a nazpátek...

☺☺☺/☺☺☺☺☺