Rc review - Gjorkové - Tajemství minulosti

Autorka - Tereza Benešová
Díl - 1.
Rok vydání - 2012
Počet stran - 328
Nakladatelství - Krigl

Oficiální anotace -
Pod hladinou oceánu leží svět, o jehož existenci nemá lidstvo dodnes, ani ponětí. Dvanáctiletá Nefas o něm už pár let ví, ale teprve dnes nastal čas zařadit se mezi své. Mezi Gjorky.Nefas nechce nic víc, než najít konečně domov, pár přátel a zjistit proč vlastně musela vyrůstat stranou. V novém světě ji ale otevřená náruč rozhodně nečeká a její touha po kamarádech, se v mžiku smrskne na snahu proplout, a být neviditelná.  Brzy sice zjišťuje, že pomoc může přijit z míst, odkud by ji nikdy nečekala, ale také, že kdo se ptá, mohl by dostat odpověď, o kterou vlastně vůbec nestojí. Vstupte spolu s Nefas do místa, kde je všechno stejně nebezpečné, jako krásné a fascinující. Kde mají všichni svá malá tajemství a odraz minulosti je příliš silný na to, aby se dal jen tak překonat.

Tumblr_m5xksotjcr1qeyov3o1_500_largeNefas žije mezi upíry až do svých dvanáctých narozenin, kdy se dozví, že není člověk ani upír, ale Gjork. Tvor, který dokáže žít pod vodou. Nefas je šťastná, že může opustit svět upírů, do kterého nikdy nezapadla, ale zase opouští vše co doposud kdy znala. Ukáže se však, že přísloví - Neříkej hop, dokud jsi neskočil - je pravdivé. Nefas není mezi děti přijata a to díky pověsti upíří holky i jejího začlenění do Prayi.

Gjorkové jsou rozděleni do 3 skupin. Maureeka, Nagathan a právě Praya, která je nejméně oblíbenou skupinou a to díky neslavné historii. Na Gjorské škole se Nefas učí zajímavým předmětům a skoro dokáže i kouzlit! K magii ji na souši pomáhá kouzelná hůlka - Wirgama, ale ve vodě dokáží Gjorkové kouzlit i bez  ní. Díky nehezké pověsti, kterou Nefas na škole má ji začínají děti fyzicky i psychicky šikanovat a Nefas přemýšlí o útěku za svým jediným upířím kamarádem Michaelem. Ale přeci si jen Nefas našla dva Nagathanské kamarády - Chairu a Jacka. Tyto dva malí Gjorkové se ukázali jako opravdu skvělí přátelé.

16114511136284676_g0g6jheh_c_large
Jenže proč Nefas dostala k Vánocům knihu o různých rituálech nebo co znamenají znaky  jeskyni nedaleko vodní bariéry, kde Gjorkové přebývají?

Na knize se mi líbil svět pod vodou. Kolik znáte knih, kde prožíváte příběh o kouzlení pod hladinou? Já tedy moc ne. Autorka sice použila několik prvků z Harryho Pottera, ale že by vzala knihu ,, přes kopírák,, se říci rozhodně nedá. Užívala jsem si dobrodružství s Nefas a jejími kamarády a vždy jsem měla ohromnou radost, když na něco přišli. Zaujalo mě i použití elementů, které má v knize hezké místo.

Tumblr_m4patijhsp1qchpddo1_500_largeV knize se objevují postavy, na které by jste ukázali prstem a označili je za zápornou postavu knihy, ale tak to opravdu není. Tahle postava je vychytralá a ukáže se až na samotném sklonku knihy a tady budete koukat, kdo za tím vším stojí.

Nefas je malá holka, která se jako malá holka moc nechová. Spíše je na svůj věk pěkně vyspělá. A to i její kamarádi Jack s Chairou. Někdy mi přišlo, že se příběh trochu táhne a je zde zahrnuto plno zbytečného popisování, ale konec mi to vynahradil. Ihned bych sáhla po druhém díle, tak velmi doufám, že tato nadějná autorka brzy napíše pokračování ;)

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Krigl za poskytnutí recenzního výstiku.

Gjorkové - Tajemství minulosti si můžete zakoupit na oficiální stránkách nakladatelství Krigl.