středa 18. ledna 2012

Review - Křídla





Název - Křídla
Autor - Aprilynne Pike
Díl - 1.
Rok vydání - 2011
Počet stran - 204
Nakladatelství - Fortuna Libri







Anotace -
Aprilynne Pikeová nadchla svým debutem i slavnou autorku ságy Stmívání Stephenii Meyerovou. Není divu, příběh – originální fantasy s přídechem thrilleru a horroru, ale i s prvky love story – o dívce se zvláštním jménem Laurel se čte doslova jedním dechem. Patnáctiletá hrdinka jde poprvé do školy (předtím ji učila matka) a snaží se přizpůsobit novému prostředí. Brzy najde přítele, který jí podá pomocnou ruku. David se nemusí přemáhat, nová spolužačka je nesmírně krásná, jemná a milá dívka. Vypadá jako víla, říká si David, ale to ještě netuší, že není daleko od pravdy a že jej po boku Laurel čekají pěkně horké chvíle. Bytosti z jiného světa se dostávají mezi lidi a začíná boj na život a na smrt…


Reakce po dočtení - Hm, možná měla Stephenie Meyer přece jen pravdu, je to úžasné!

Laurel je mladá dívka, která se učí doma s matkou a nic jí nechybí. Je šťastná, kdy si může jít zahrát pár písniček na kytaru k potoku v lese, ale kvůli stěhování tohle již nebude možné. Nikdo neví, kdo jsou její praví rodiče, protože když byla Laurel tříleté dítě, někdo ji nechal v košíku přede dveřmi. Ale Laurel by je ani poznat nechtěla. Přeci, kdo by nechal tak malé dítě samotné?

Není zrovna dvakrát nadšená, když musí jít do normální školy, ale hned první den se seznámí s pár spolužáky a hlavně s Davidem, který se pro ni později stane důležitou oporou. Jenže po pár dnech na střední škole se Laurel ukáže na zádech malá boulička, která se den ode dne zvětšuje. Ani žádné masti nepomáhají, tak co to, sakra, je?

David je nadšenec do biologie ( Nemyslete na Stmívání!! ;)) a když se Laurel něco...stane s tou bouličkou, tak to spolu studují. ( Nevím jestli byl David do biologického ,,projektu" tak zapálený, nebo jestli byl zapálený do projektu jménem Laurel )Podle mě to Laurel brala příliš dobře. Zajímalo by mě, jak bych asi reagovala já, kdyby se mi stalo to samé, ale nevím jestli bych ihned šla za kamarádem, kterého znám sotva pár týdnů.

David je hrozně moc hodný a obětavý. Prostě ten typ kluka, kterého si každá musí oblíbit, ale nebylo by to ono, kdyby se v knize nenacházel milostný trojúhelník. Takže se těšte na dalšího postavu, kterou jsem si JÁ zamilovala. A co by to bylo za knihu bez těch špatných? Ano, i tady se nám objevují, když se chtějí zmocnit tajného průchodu do říše víl...

Na to, že to byl autorčin debut, tak to bylo opravdu působivé. I když mě trochu zarazilo Davidovo chování ze začátku, jak se na Laurel ,,vrhl" hned první den ve škole. Ano, Laurel je nádherná ve světě lidí, ale... tak nevadí. Co se mi opravdu líbilo bylo popisování záležitostí víl. Přišlo mi to originální a neokoukané, vzhledem k upírům, které i po tak dlouhé době baštím :D





 ☺☺☺☺/☺☺☺☺☺
 I když jsem zatím nedala plný počet smiles, tak se nehorázně těším na další díl Spells (Kouzla/Kouzlení)




1 komentář: