úterý 20. prosince 2011

Review - Proroctví sester





Název - Proroctví sester
Autor - Michelle Zinková
Počet stran - 366
Rok vydání - 2011
Nakladatelství - Knižní klub








Anotace -
První díl „gotické“ fantasy série situované do Anglie konce 19. století. Dvojčata Lia a Alice právě osiřela. Lia objeví na zápěstí tajemné znamení a začíná si všímat podivného krutého chování své sestry. Objeví knihu s jedinou stránkou, ve které si přečte temné proroctví, které varuje před příchodem Ďábla na svět. Lia se domnívá, že ona je Strážkyní, která tomu má zabránit, a její zlá sestra Branou, jíž má Zlo vstoupit. Ale je to skutečně tak jednoduché?

 Reakce po dočtení -  Tohle, že je konec??? :/

  Lie právě zemřel otec. Je zdrcena smutkem jelikož už na světě nemá ani jednoho z rodičů. Matka jí zemřela, když Lie bylo 6 let. Amelia žije se svým bratrem Henrym, který je na vozíčku, s již odcizenou sestrou a tetou Virginií, která se nyní stala jejich opatrovnicí.

 Po pohřbu otce už nikdy nezapadne Liin život do svých kolejí. Na ruce se jí objeví zvláštní znamení hada, Liina sestra Alice se mění k nepoznání, s mládencem - Jamesem - objeví prastarou knihu s jediným listem, na kterém je velice zvláštní proroctví... co to sakra je? A proč ve spánku cestuje v Jinosvětech?



 Jedno je jisté. Už nikdy nic nebude stejné jako dříve, kdy si mohla myslet, že černá je černá a že bílá je bílá. 

Setkává se dvěma dívkami. Sonia a Luisa. Obě dívky mají na zápěstí také znamení. Je proroctví, co našli v knize, o nich? 

 Popravdě kniha se mi četla... pomalu. jako horská dráha - sem tam mě něco bavilo, tak to bylo hned pryč. Nehorázně jsem se těšila, jak v knize najdu nějaké poznatky k historii, ale kromě služebnictva, kočárů a podobných věcí, tam nic nebylo...

Lia je velice zvláštní a komplikovaná osoba, které jsem nepřišla na kloub. Vidí, jak se Alice chová nebo co podlého zase provádí, ale Lia si klidně zavře dveře a uteče. Také je mi docela líto Jamese. Lia se s Jamesem tajně schází... on jí říká o své lásce... a Lia se projeví až svým dopisem na rozloučenou... Prostě mi moc nesedla.

 Alice je zajímavá - sestra, která je ta špatná. Ale v knize jí moc nebylo a když, tak jen na krátko. Kdyby bylo na mě, tak bych udělala několik kapitol z pohledu Alice...to by mohlo být lepší. 

Jediné co by se mohlo považovat za akci, je posledních pár stran, kde Michelle zabije postavu, kterou jsem si ještě docela oblíbila :(

Co mi přijde originální? Nu...líbí se mi kniha s jednou stránkou a proroctvím. V PS je docela dosti zmiňováno náboženství, ale to mi nevadilo. Líbí se mi číst různá pojetí o bibli a tak...


☺☺a půl/☺☺☺☺☺
 P.S.  - Tahle recenze se mi psala docela těžko, protože nemám ve zvyku knihy kritizovat :(
 

Žádné komentáře:

Okomentovat