středa 7. prosince 2011

Review - Prokletý maturiťák





Název - Prokletý maturiťák
Autoři - Stephenie Meyer, Meg Cabot, Kim Harrison, Jaffe Michele, Lauren Myracle
Počet stran - 203
Rok vydání - 2011
Nakladatelství - Domino







Anotace -
Když se holka chystá na maturitní ples, je s tím pokaždé spousta starostí. Musí sehnat šaty a boty, aby byla co nejhezčí nebo aspoň co nejoriginálnější. Musí zajít ke kadeřníkovi a vymyslet parádní účes. A nakonec je nutné sehnat to, s čím je obvykle největší problém – správného kluka. Ono totiž nejde být hvězdou plesu, když má člověk vedle sebe toho největšího losera z celé školy!

Ne, na tak důležitou událost, jako je maturiťák, je nutné si obstarat přinejmenším slušný doprovod. Ten kluk nemusí být nutně nejkrásnější, ale měl by být aspoň zajímavý a zábavný. A pochopitelně se vám musí vyrovnat vlastnostmi a schopnostmi, abyste vytvořili správný pár – protože o to přece jde, že ano?

To poslední platí zejména pro případ, že máte nadpřirozené schopnosti jako Mary. Nebo když toužíte po někom, kdo vás pořád tak nějak přehlíží, a proto si musíte pomoci kouzly. Nikdo nechce dopadnout jako Madison, která zvolila špatně, zaplatila za to životem a teď se snaží uniknout temné magii svého tanečníka… Zkrátka a dobře, najít správného partnera je démonicky těžké, ale naprosto nezbytné, protože v opačném případě vás čeká… prokletý maturiťák!


Likvidátorčina dcera -
Jak nám název napovídá, tak Mary je dcerou likvidárky všemožných zlých stvůr. Bohužel už tuhle práci Maryina matka nedělá, protože ji Drácula proměnil v upírku. Mary tedy žije s otcem, který ve dne v noci hledá lék proti upírství, takže je na vše sama. Když Mary zjistí, že její kamarádku poblouznil upír - syn Dráculy - tak se ji vydává zachránit na maturitní ples a při tom se pomstít za svoji matku.

Bylo dobré dát tuhle povídku jako první, protože skvěle otevírá sérii dalších povídek. Skvěle jsem se u ní bavila a když skončila, tak mi to bylo docela líto. Oblíbila jsem si Adama, který Mary pomáhal s likvidátorstvím.


Kytička na ruku - Lauren Myracle
Když se parta kamarádů vydá k věštkyni, Frankie si sice neodnese žádné vidiny do budoucnosti, ale za to si domů přináší kytičku 3 přání, která se váže dívkám na ruku při plesech...
Frankie zoufale chce, aby ji ten nesmělý Will pozval na ples, jenže ten se pořád a pořád k tomu nemá. Je si ale stoprocentně jistá, že to mí v úmyslu, takže se rozhodne to urychlit. Bohužel kdyby věděla, že kytička si vždy vezme něco naoplátku, nikdy by se do toho nepustila.

 Když jsem ji dočetla, tak jsem byla docela zklamaná. To je všechno? Frankie mi přišla strašně naivní a sobecká. Jenže pak jsem se zkusila vžít do její postavy a pochopila jsem, proč dělala, co dělala.


Madison Averyová a smrťák - Kim Harrison
Madison šla na ples s Joshem, který - jak se dozví - s ní šel pouze z donucení. Naštvaná se tedy rozhodne odejít, ale zaujme ji neznámý krasavec  - Shet. Tancují spolu, vypadá to jakoby jí opravdu rozuměl...Když jí nabídne odvoz domů ráda přijme, jenže to neměla. Kdyby věděla, co je Shet zač, nikdy by se na něj ani nepodívala.  A víc neprozradím ;)

Tady jsem opravdu hltala stránku za stránkou. Moc se mi líbil námět povídky a opravdu mě mrzelo, že nemá pokračování. Nevím, co víc říct - Doporučuji

 Přísně tajné - Michele Jaffe
Osiřelá Miranda žije na intarnátní škole, má kamarády, problémy s kluky, chodí na různé kroužky, ale není obyčejný student, jak by se zdálo.Umí se nadpřirozeně rychle hýbat, má velkou sílu a zlepšené smysly. Miranda je něco jako bojovník z dávné historie, jenže o tom neví. Když se semele nějaký zločin je připravena zasáhnout a pomoci ubližovaným. Neví si rady, musí to udělat.
Takže když je v nesnázích potřeštěná Sibby, která by byla schopna olíbat celé město, snaží se jí pomoci a zjistit, kdo je Sibby i sama ona zač. Jenže to není v žádném případě ten nejjednodušší případ...

Tato povídka se mi taky moc líbila. Miranda je dívka jako každá z nás, akorát má supersílu. Konec byl vcelku uzavřený, ale já ho vidím otevřeně. Pořádně jsme se nedozvěděli úplně všechny informace, ale dost na to, abychom děj pochopili.

Peklo na zemi - Stephenie Meyer
Gabe šel na ples s dívkou, která už oblezla polovinu kluků v sále, ale přesto se snaží bavit se. Docela se mu to i daří jen do té chvíle, kdy nespozoruje záhadnou krásku v plamených šatech...
...Přesněji řečeno démonku Shebu, která si usmyslela, že tento ples zkazí. Snaží se ničit všechna přátelská pouta, vyvolat hádky, rvačky, žárlivost prostě cokoliv špatné jen aby v démonském světě získala větší uznání. Jenže nepočítala, že se na plese vyskytuje Gabe,  poloviční anděl, co tu asi bude znamenat?

Nápad se mi líbil moc. Bohužel zpracování trochu pokulhává. Stephenie se snažila, abychom věděli jak se cítí i ostatní a vyprávěla děj z jejich pohledů. Někdy jsem nevěděla, kam dřív skočit, protože pohledů od různých osob tu bylo ažaž. Ale jak jsem říkala, prvotní nápad byl dobrý...


 Tak a je to. Páni. Ani vám nebudu říkat kolik času jsem u téhle recenze strávila a kolikrát mi mamka říkala, ať už jdu pryč od toho počítače, že jinak vypne elektriku ;)
Už mi ani nevadí, jak pozměnili obal, protože povídky to jsou vážně pěkné a já jsem moc ráda, že jsem si to přečetla.

 ☺☺☺☺☺/☺☺☺☺☺


Žádné komentáře:

Okomentovat