pondělí 21. listopadu 2011

Review - Muka

Název - Muka
Autor -Lauren Kate
Počet stran - 328
Rok vydání - 2011

Ve druhém dílu série Andělé pokračuje dramatický příběh, v němž se mladičká Luce snaží odhalit pravdu a přerušit věčný koloběh lásky, předčasné smrti a znovuzrození. Daniel, její odvěká láska a padlý anděl, dojedná příměří, aby ji chránil před Vyhnanci, kteří jí chtějí ublížit. Ve snaze zajistit její bezpečí ji ukryje v internátní škole pro Nefilim, potomky lidí a padlých andělů, ale brzy se ukáže, že ani tam není všechno růžové. A navíc v Luce sílí pocit, že jí Daniel lže, nebo jí alespoň neříká celou pravdu...

Myslím, že má reakce po dočtení knihy byla nijaká.

Když jsem začala Muka číst, byla jsem pořád unešená z prvního dílu. Strašně se mi líbil nápad polepšovny a pojetí toho, že ne všichni musejí být skvělí. Jenže jak víme, na konci prvního dílu musela Luce opustit školu Meče a Kříže a jet pryč. Opustit Daniela, opustit kamarády, opustit všechno na co si za tak krátký čas svého pobytu ve škole stačila zvyknout.

A první kouzlo knihy pro mě padá, když Luce nastupuje na Pobřežní akademii, kvůli ochraně pro Luce, kterou škola může nabídnout. Na Pobřežní akademii studují nefilimové - potomci člověka a anděla. Luce je něco jako slavná osobnost. Všichni o ní a o Danielovi vědí. Dokonce o Arianne se píše v učebnici.

Luce se snaží zapadnout. Shání kamarády, se kterými by se její stesk po Danielovi trochu zmenšil. Kamarádství nachází u své spolubydlící Shelby, u Milese, Dawn a u Jasmine.

Jenže útoky, které by se vůbec neměli dít jsou častější. Před příchodem Luce se zde nic nedělo. Takže všichni už vědí, že Luce je ukryta  na Pobřežní akademii. Daniel se snaží, seč mu síly stačí ( ze mě bude básník ;)) aby Luce ochránil a s Camem hledají Vyvržence - ti co by se chtěli zmocnit Luce.

V knize se dozvídáme více o Stínech nebo-li o Hlasatelích.

I když se Daniel snažil od akademie Vyvržence a nebezpečí držet dál, párkrát se vyvlékl z pozice ochránce a přišel za Luce. Tyhle okamžiky jsem si užívala až do té doby, než se pokaždé pohádali. Vždy když přišel, bylo to jako z pohádky, ale když odešel tak svět byl na pokraji zhroucení. Štvalo mě to a o to víc mě štvalo, že Luce si svými city k Danielovi nebyla vůbec jistá. Dokonce hází očkem na Milese. (Kterého opravdu ráda nemám ).

Celkově mě kniha zklamala. První díl byl opravdu dobrý, ale tady mi neskutečně chyběla akce, která se sice objevila na konci, ale i tak. Konec knihy by se dal rozepsat na daleko více stránek než na pouhých 30 - přišlo mi to nehorázně uspěchané.

☺☺☺/☺☺☺☺☺

Nenapadlo by mě, že se po dlouhém a dlouhém přemýšlení rozhodnu dát knize pouze 3 smiles. Víte, věřila jsem, že druhá kniha bude stejná jako ta první. Nebo aspoň ve stejném duchu, ale přišlo mi, jako by do knihy napochodovaly úplně cizí postavy a pojmenovaly se jako postavy z prvního dílu. Ale na třetí díl - Vytržení - se těším. Snad se Daniel s Luce pořádně dají dohromady. Prosím, ať už je tady březen!