čtvrtek 27. října 2011

Review - Stefanovy deníky, Zrození








Název - Stefanovy deníky, Zrození
Autor - Kevin Wiliamson, Julie Plec, L. J. Smith
Rok vydání - 2011
Počet stran - 240
Nakladatelství - Fragment







 Anotace -
Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky.
 
8. září 1864. Ona není tím, kým se zdá. Mělo by mě to překvapit? Vyděsit? Ranit? Jako kdyby nic z toho, co jsem znal, z toho, co jsem se naučil, z toho, čemu jsem celých sedmnáct let věřil, nebyla pravda. Ještě jsem cítil, jak mě líbala, jak mi svými prsty tiskla ruce. Pořád jsem po ní toužil, a přesto mi v uších zněl hlas rozumu: Nemůžeš milovat upíra! Kdybych měl jednu z jejích sedmikrásek, mohl bych otrhávat lístky a nechat kytku, aby rozhodla za mě. Mám ji rád... nemám ji rád... mám... Miloval jsem ji. Určitě. Na tom, co bude dál, mi nezáleželo. Mělo se moje srdce ubírat tímto směrem? Kéž bych měl mapu nebo kompas, aby mi ukázaly cestu. 

Ale ona má moje srdce a je mojí zářící hvězdou… a to by mělo stačit.


Reakce po dočtení - Minulost bratrů Salvatorů? Proč ne.


Na první stránce se setkáváme se Stefanovým zápiskem do deníku, na které ještě během knihy párkrát narazíme. Je hezké v knize narazit na ich-formu, ale do příběhu rozhodně pasoval pohled z druhé ruky. Celá kniha je napsaná z pohledu Stefana, takže se mi něco dost zkresluje. Ani nevím, co jsem od knihy očekávala, ale věděla jdem, že si ji chci určitě přečíst. Kdo by nechtěl porovnat UD se seriálovou verzí knihy?

Ale co mě opravdu zaskočilo, byla mluva, kterou v knize hovořili. Na tehdejší dobu, to bylo celkem nespisovné a k šatům či večírkům mi to nesedělo.

Roku 1864 byl život na sídle Veritas vcelku poklidný. Otec se dvěma syny - Stefanem a Damonen. Stefan, byl ze synů mladší, ale otce poslechl na slovo, a když mu bylo oznámeno, že se musí zasnoubit s ne moc známou dívkou, souhlasil. Ale z hloubi duše se mu to příčilo.

 Za to starší Damon byl svobodný a vedl bezstarostný život. S otcem nevycházel dobře, ale se svým bratrem ano. Byli nerozluční, až do doby, kdy na scénu přijde tajemná kráska - Katherine. Kdo to je? Anděl?
 Oba bratři nemohli z té nádherné cizinky spustit oči. Probouzeli se v nich ty nejtajnější touhy. Za to může ta sebejistá, sebevědomá a záhadná dívka?

Jenže nikdo netuší, že tato dívka je upír. Sice se to dozvědí bratři, ale tajná rada se už chystá dlouhodobě na útok proti upírům. Setkáváme se zde s předky Lockwoodů, Forbesů, Gilbertů, Fellů a kromě smrtelníků zde potkáme v lékárně Pearl s její dcerou Annou nebo Emily. 


Katherine se nespokojí s jedním z bratrů, tak se tajně schází s Damonem i Stefanem. Oba dva jsou unášeni na perutích lásky, ale ani jeden z nich netuší, co jim malá milá Katherine dělá za zády.

Abych pravdu řekla, že kdybych neviděla seriál, tak bych se asi začala zastávat Katherine. Je tu vykreslena jako oběť masakru proti upírům. Nevinná chudinka, které to fakt baštím.


Tato kniha je v celku zajímavě propracovaná, ale nedá vám žádnou akci či napětí. Všechno co zde čtete už víte. Tedy, nevěděli jsme o zasnoubení Stefana. Vidíme zde napsané i určité scény ze seriálu. Dneska jsem si je znavu pouštěla a dočítala si k tomu jak se u toho Stefan cítil.

Jde opravdu jen o doplňující knihu, ale i tak se mi líbila. Dala mi na Stefana ( který je tady až moc poslušný a stydlivý) na Damona ( v knize je popisován jako mladý muž, který se baví životem - i tato starší verze Damona se mi líbila) a na Kathrine nový názor. Další díl (Stefanovy deníky, Chuť krve) si určitě přečtu, protože se mi zalíbilo cestovat do knižní minulosti bratrů a pak se těšit na další díl seriálu ;)

 ☺☺☺/☺☺☺☺☺

1 komentář: