neděle 17. července 2011

Review - Mrazení






Původní název - Shiver
Autor - Maggie Stiefvater
Rok vydání - 2010
Počet stran - 342
Nakladatelství  - ARGO








 Anotace - 
Romance mezi vlkodlaky. Něžný milostný příběh prodchnutý působivou melancholií a tragikou.
V lesích kolem amerického městečka Mercy Falls u kanadských hranic žijí vlci. Jednoho dne stáhnou z houpačky u nedalekého domu malou Grace. Pokoušou ji, ale vlk se žlutýma očima ji odtáhne do bezpečí. Od té doby dívku vlci fascinují, zvlášť její zachránce. Když o několik let později vlci napadnou Graceina spolužáka, chlapi z městečka vezmou pušky a uspořádají na ně hon. Ještě ten večer najde Grace na verandě svého domu postřeleného chlapce se žlutýma očima.
Je to její vlk. Sam žije dva životy. 
Zimy tráví ve vlčí kůži se svou smečkou, v létě je na pár měsíců člověkem, než ho mráz promění zpátky ve vlka. Každý rok je však doba, po kterou může být člověkem, kratší. Sam ví, že přijde rok, kdy už na sebe lidskou podobu nevezme. Jenže ani on ani Grace se s tím nechtějí smířit, ne teď, když se konečně setkali. Jenže zima se blíží a Sam musí bojovat, aby neztratil sám sebe a taky Grace. Protože tentokrát už to bude navždy.

 Reakce po dočtení -  Žlutooký Sam! Tý vado.

Příběh - 
 Kdyby jsme přeskočili anotaci ( protože je o knize dosto výstožná) skočímě do příběhu, kde se realita střetává s fikcí a vykvétá nám z toho romantický příběh plný bolesti s nelítosnoým faktem, že život nebere ohledy na nikoho a jde si svou cestou...


Velkou změnou v tomto příběhu, je celá podstata vlků. Zde se o nich nemluví jako o vlkodlacích, ale pouze jako o vlcích. Jsou úplně jiný, než je známe z filmů. Stříbro jim nevadí a úplněk jim vadí pouze tak, že kvůli němu nemůžou přes léto usnout. A dostáváme se k palčivému tématu. Vlci z Mercy Falls se přeměňují ve vlky pouze na zimu a to ještě dočasně. Po několika letech rozervaných do dvou životů se člověk přestane v člověka proměňovat a zbyde pouho pouhý vlk. Vlk, který kromě pudu sebezáchovy a pout ke smečce necítí nic. Jen nutnost svého bytí.


Láska veliká, jako celá Afrika


Z anotace již známe Grace. Grace je posedlá vlky od té chvíle, kdy ji málem jako malou zabili. Ale jeden, jeden vlk ji zachránil. Vlk se žlutýma očima. Vlk, do kterého je podle všeho Grace zamilovaná ještě dříve než ví, že je to i člověk. Přijde mi to trochu ujetý, ale dejme tomu.





 Hrdinové knihy -
 jsou Grace a Sam. To je překvápko, co? ;) A abych byla upřímná, Grace jsem si nijak zvlášť neoblíbila. Nevím, čím to bylo. Ale její chování mi přišlo jako na horské dráze.

Kniha má dva pohledy

Tak tak. Kniha má poheldy hlavních hrdinů. Pohledy ze strany Sama mi byly příjemnější. Měla jsem ho opravdu ráda. Ale jeho rodiče bych přetrhla. Bylo mi ho opravdu chvílema líto.... 
Zato pohledy od Grace mi moc příjemné nebyly. Pořád mluvila o tom, jak jsou jí vlci nadevše dražší, ale kdyby nebylo Sama, tak Puf, bylo by jí to jedno. Nechci ji odsuzovat, třeba se vám jako postava líbí.

Zamilovala jsem si představu žlutých očí!

Co mě zaujalo? Podoba obálky. Když se rozhlédnete jak po kamenném knihkupectví nebo po internetovém  knihkupectví, moc obálek s bílou a pastelovou barvičkou neuvidíte. Kniha se tak odlišuje od statních a dává knize body navíc. Celá série se nese  - co se týče obálek - ve stejném pojetí, což je opravdu moc hezké.


 Hodnocení - 
Popravdě řečeno, kniha měla hezký děj i konec, ale něco mi na ní nesedlo. Nevím, jestli to bylo nevžití do hlavní hrdinky nebo romantický nádech knihy, ve kterém nebyla žádná bitva. Nemyslete si, nejsem krve chtící čtenářka, ale kniha mohla být trochu akčnější. Líbilo se mi ale pojetí Samovy osobnosti do písniček a poezie. Celá jeho charakteristika se zvýraznila. V zajímavostech, na liště vpravo, si můžete poslechnout Summer girl, kterou Sam pro Grace složil. Sem tam mě popouela Samova nedostatečná sebejistota, ale díky jeho dětství to asi chápu... nikdo nemůže být dokonalý a myslet na to jako na minulost, která se už nevrátí  a nechato plavat. Na začátku kapitol byl vždy uvedena teplota, která právě okupovala teplmoměry v městečku Mercy Falls. Ukazovaly tedy teplotu Spoiler - když se Sam proměnil ve vlka.


☺☺☺/☺☺☺☺☺

P.S. - Znáte to, že když se vám recenze na knihy nakupí, tak se vám do toho chce ještě méně? Tak to se děje mě, právě teď. Knih na zrecenzování mám dost a dost, ale chuť do toho si někam odskočila a já se radši zakousnu do nového děje knihy. Sakra práce.;)

Žádné komentáře:

Okomentovat