středa 22. června 2011

Review

Hunger games






 Autor - Suzanne Collinsová
 Datum vydání - 2008
 Počet stran -  328
 Nakladatelství  - Fragment










 Anotace -
Vítězství znamená slávu a bohatství.  Prohra znamená jistou smrt.
Hunger games začínají...

V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji.
Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games – zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.
Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně.
Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska…

Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?


 Aréna? Cože?

Ach ano. Když jsem poprvé slyšela o Aréně smrti, představila jsem si arénu jako byla v dobách Říma. Tam stačilo stočit palec k jihu a o osudu bojovníka bylo rozhodnuto, ale tady? Tady se život v aréně může táhnout na týdny! Uf! A aréna není žádná malá prďavka, ale pořádný prostor o několika kilometrech.



Příběh - 
Nacházíme se v budoucnosti - v zaniklé Severní Americe se rozkládá nová země Panem. Dříve tato země měla 13 krajů, ale poslední kraj se vzbouřil a tak byl srovnán se zemí. A právě tato událost zapříčinila vznik Hladových her. Her, které jsou nelítostné!

Někdy mi připadalo, že jsem se ocitla ve Středověku. Lidé se schánějí potavu lovem, chovem dobytka, prodejem na jarmarcích... ale pak se dostanu za brány hlavního města Kapitol a na vlastní kůži můžu cítit přestup z  bídných podmínek, kde se bojuje o život do místa, kde je jídlo a přepych na dením pořádku!



 Hrdinkou knihy je kurážná Katniss, která se místo svého mrtvého otce stará o svoji matku a sestru Prim. Její rodina není nijak bohatá. Živí se chovem a prodejem kozího mléka a právě lovem Katniss nabírá potřebné dovednosti, které se jí velice hodily v aréně. Mladší sestra Prim je bohužel vylosována při Sklizni (což je den, kdy se ze všech dvanácti krajů losují 2 soutěžící - chlapec s dívka) Katniss se okamžitě hlásí jako dobrovolnice místo své sestry.









Druhým soutěžícím je Peeta Mellark. Pekařův syn, který v mládí Katniss pomohl nevyhladovět tím, že jí podstrčil chleba. Katniss si ho pamatuje jako Chlapce s chlebem. Sakra, proč mám teď takovou chuť na chleba? :)




V kapitolu nás potká uvítací ceremoniál - na kterém Katniss s Peetou zazáří, různé rozhovory, vizážisti a další..

Ale hlavní je fakt, že Katniss potřebuje sponzory, kteří by mohli poslat nějaké dárky do arény. A ty můžou ulehčit nelehké dny tam. Ten samý problém má i Peeta ( nemluvně o dalších 22 soutěžících) Jak tento problém vyřeší? ;)

 V aréně jsme svědky plno smrti, bolesti, vychytralosti, nespravedlnosti a tak bych mohla pokračovat do alelujá, ale hlavní je, že se nenudíte. Pořád se něco děje, pořád nad něčím přemýšlíte.


Hodnocení -
No jo, obrázek vám teda trochu napoví o ději a o problému ;)
Ale co mě opravdu překvapilo byl závěr knihy. Kam nás až zavede cesta vědění? Jestli až sem, tak za chvíli v ulicích budou jezdit snad i koše na prádlo! A co mě ze začátku překvapilo? Přítomný čas. Trochu jsem se do toho musela vžít, ale pak už mi to ani nepřišlo. Knize dávám určitě 5/5 ale je to za kvalitní zpracování. Podobný průběh situací jsem už viděla i v nějakém postarším filmu... ale co! Kniha je to výborná a já naprosto doporučuju ;)








☺☺☺☺☺/☺☺☺☺☺

Žádné komentáře:

Okomentovat