sobota 11. června 2011

Modrá krev






Název - Modrá krev
Autor - Melissa De La Cruz
Díl - 1.
Datum vydání  - 19.1. 2011
Počet stran - 233
Nakladatelství  - BB/art







 Anotace - 
Mladí, krásní, bohatí… nesmrtelní Schuyler Van Alenové je patnáct. Přestože pochází ze slavné a kdysi bohaté rodiny, většina jejích vrstevníků jí opovrhuje a doma s ní žije jen přísná babička. Ke všemu se teď u ní a několika dalších spolužáků z prestižní newyorské střední školy začínají objevovat podivné příznaky – modrající žíly na rukou, náhlé vize z minulosti a chuť na syrové maso. Když je za záhadných okolností zavražděna šestnáctiletá Aggie, Schuyler a ostatní se dozvídají děsivou pravdu – nejsou tak úplně lidé…

Ochutnejte Modrou krev a budete si chtít přidat!

 Proč jsem si knihu přečetla? 
Jednuché vystvětlení. Mamka byla v dobrém rozmaru, tak jsem si mohla vybrat na co mi oko spadlo. ;)
 Přelouskla jsem ji za jeden den. O knize jsem předtím nikdy neeslyšela, takže jsem nevěděla do čeho jdu, ale byla jsem docela mile překvapená

Upozornění  - Spoilery

Příběh

Hned na začátku nás vítá úryvek z deníky neznámé Catherine C. , kde popisuje stav kolonizace za roku 1620. a takové útržky nás doprovází celou knihou. Nevěděla jsem o čem se tam mluví do té doby, než jsem knihu nedočetla.

V knize nás provádí pohledy tří dívek – Schuyler, Blues a Mimi.


 Schuyler bydlí se svojí babičkou v zchátralém domku. Má kamarády Olivera a Dylana, se kterými si skvěle rozumí. Ani jeden z nich není za star školy, takže všechny překvapí, když se ze Schyuler vyklube modelka. Zděsí se, když jí na předloktí začnou modrat žilky.

Bliss je jedna z dvorních dam Mimi. Oblíbená holka, která se přistěhovala z Texasu. Zakouká se do Dylana a Mimi jí to dává pěkně sežrat. 
Zděsí se, když se jí myslí začnou prohánět vzpomínky z dávných časů.

Mimi je královnou školy. Nikdo bez ní nemůže ani mrknout. Jen ona udává módní trendy. Má bratra Jacka se kterým jsou do dosti blízcí. 
Zděsí se, když se její bratr začne ohlížet za Schuyler. 


A právě když je místní studentka Aggie zavražděna se začíná odehrávat děj spletitých událostí. Nehledě na to, že nějací teenageři začínají proměnu v upíry, městem se začíná  prohánět skutečné nebezpečí v podobě Kroatanů – stříbrnokrevných. Ti, kteří se proměňují jsou pozváni na sešlost Výboru, kde se dozvídají o tom, kdo vlastně jsou.


  Jenže souhrou náhod Dylana obviní z vraždy Aggie. Postupem času se pak dozvídáme mnohem horší skutečnost…

Kniha má velice otevřený konec, kde se Schuyler s Oliverem vydávají do Benátek...na Krvavý karneval!!!

Hodnocení 
Knize jsem napřed moc nadějí nedávala, ale bylo to opravdu milé překvapení. Tedy, bez chybičky to rozhodně nebylo, ale bylo to něco jiného. Takže 3/5. Ze začátku to hodně vázlo a děj se táhl, takže než se to dalo do pohybu musela jsem se do čtení nutit.  Oblíbila jsem si celkem Bliss a k velkému překvapení, docela i Mimi. Ano, je to mrcha - velká mrcha - ale někdy mi jí bylo i líto... 



☺☺☺/☺☺☺☺☺

Žádné komentáře:

Okomentovat